Amandalinnea skrev 2015-02-24 09:22:10 följande:
Upptäckte precis vid toabesök att jag har börjat blöda mer.. :( nu var det mer rött blod.
Usch, känns så tråkigt.
Håller tummarna för dig. En del får blödningar till och från genom hela graviditeten. Inte helt ovanligt, enligt gynekologen jag träffade när jag fick missfall. Men såklart skitjobbigt ändå!!
Elfia skrev 2015-02-24 14:13:26 följande:
Usch :( Jag förstår precis de där känslorna som pendlar mellan hopp och förtvivlan. Vi har försökt att få barn i nästan 2 år och så har det varit varje månad man närmar sig mensen :( Tack och lov att den tiden är över och vi nu blickar framåt!
Jag håller verkligen tummarna för din skull och hoppas att det bara är en sådan där nidis som man har läst om :) Eller ett gravsymptom, inte vet jag, alla är vi olika och har olika symptom. Ditt gravsymptom kanske börjar just där (småblödning) Hoppas :) Fram till testdagen kan faktiskt allt hända.
Jag ska börja min behandling om ca 10 dagar. Eller ja, min mens beräknas komma då så någon dag eller två efter mensens ankomst lär det väl bli då? :)
Jag längtar men är samtidigt så fruktansvärt nervös kring ALLT. (Vår första IVF/icsi) dessutom jobbigt att vara ett kontrollfreak under tiden man ska göra detta haha. Ingen bra egenskap faktiskt! Min bästa väninna är min terapeut i allt detta, stackars henne som får lyssna på samma sak om och om igen haha. :P
Måste fråga vad du fick för hormonspruta? Själv är jag såååå spruträdd) så min sambo och vän kommer förmodligen att få ta det på mig varje kväll.Jag skulle hämta ut mina sprutor på apoteket idag så säger de att jag har fått utskrivet två doser utav menopur?? Men i min almanacka/kalender som jag fått utav de så står det att jag ska ta 112,5E varje dag i ca 1 vecka. Står ingenting om de andra 600E. Blir ännu mer förvirrad nu :(
Hur vanligt är det att ta två olika doser egentligen när man kör den korta metoden? Ringde de men kom till telefonsvararen som hänvisade mig att ringa tillbaka senare då det var för många som ringde..
Angående Menopuren så kommer den i två olika mängder. Jag körde korta protokollet och fick en omgång 1200 IE och en omgång 600 IE. Det är bara mängden i förpackningen som skiljer dem åt - de är lika starka så att säga. Detta för att du ska slippa betala en massa dyra pengar för medicin som inte kommer till användning (eftersom de bara håller i 28 dagar efter öppnande).
Jag blev ordinerad 150 ml per dag till att börja med. Jag tog slut på den första förpackningen (1200 IE) efter åtta dagar, sedan gick jag på den andra förpackningen (600 IE) med samma mängd/dos.
Ger det bättre klarhet? Men fråga er läkare annars - de finns till för att svara på era frågor!!