• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2015-02-04 20:03:50 följande:

Usch vilken dag jag haft med missnöjd och skrikande bebis och kände mig som mamman som inte har koll på sitt barn på mammadejten idag. Fast när man läser hur tufft det kan vara för de små liven och hur skört livet kan vara blir man så tacksam för den lilla killen som just nu ligger här bredvid och jollrar <3.

Hur har ni haft det idag tjejer?

Kram på er alla underbara mammor

Hihi, precis så där kände jag mig på föräldragruppen förra veckan. Alla andras ungar låg snällt och om de gnällde var det mat eller blöjan. Olle gapade och bröt ihop när jag försökte ge bröstet så jag satt där med tutten i vädret och en kränkt bäbis som hängde sig bakåt och tröck sig från bröstet. Bara bryta ihop å komma igen. Hoppas ni hade trevligt i varje fall.

Olle har fått sin första vaccination idag. Lilla plutten. Tyckte så synd om honom för han såg så glad och förväntansfull ut när Stefan våran BVC-sköterska tog fram sprutorna. Men han repade sig på ett par minuter efter sista sprutan. Har sovit lite mer men annars varit vid gott mod. Hoppas att han sover bra inatt för det behöver jag verkligen. Hoppas ni får en lång och härlig vila i natt alla kämpande mammor!! Kram
  • johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-04 21:34:02 följande:

Hihi, precis så där kände jag mig på föräldragruppen förra veckan. Alla andras ungar låg snällt och om de gnällde var det mat eller blöjan. Olle gapade och bröt ihop när jag försökte ge bröstet så jag satt där med tutten i vädret och en kränkt bäbis som hängde sig bakåt och tröck sig från bröstet. Bara bryta ihop å komma igen. Hoppas ni hade trevligt i varje fall.

Olle har fått sin första vaccination idag. Lilla plutten. Tyckte så synd om honom för han såg så glad och förväntansfull ut när Stefan våran BVC-sköterska tog fram sprutorna. Men han repade sig på ett par minuter efter sista sprutan. Har sovit lite mer men annars varit vid gott mod. Hoppas att han sover bra inatt för det behöver jag verkligen. Hoppas ni får en lång och härlig vila i natt alla kämpande mammor!! Kram

Haha skönt att höra att man inte är ensam!

Adam sov väldigt gott natten efter första vaccinationen så håller tummarna att Olle gör det också . Nu blir det dusch och sen sängen. Imorgon börjar vi på babymassage, spännande! Förhoppningsvis god natt och djup sömn till er alla!
  • villsågärna38

Johjen och Hoppfulla Fia - Been there done that! Ni är inte ensamma. Ha, ha!!

Fick gå ut och amma en kvart på toan en gång på mammagruppen med storasyster då hon var i samma fas som Olle och det var stört omöjligt att amma bland folk!!

Skrikig dag här. Lovisa tål def inte ägg Har gråtit så mycket idag. Men lugnade sig sent i em och sover sen 20. Puh!

Kram och god natt

• Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2015-02-04 22:08:53 följande:

Haha skönt att höra att man inte är ensam!

Adam sov väldigt gott natten efter första vaccinationen så håller tummarna att Olle gör det också . Nu blir det dusch och sen sängen. Imorgon börjar vi på babymassage, spännande! Förhoppningsvis god natt och djup sömn till er alla!

Ligger här med en klarvaken liten kille. Han är jätte glad och berättar med stora bokstäver om en massa häftiga saker som jag önskar vi kunde prata om i morgon istället. Jaja, bryta ihop och komma igen Tur att han är så jävla söt i varje fall... Kram
  • lelle75

Sovit 1 x 2 timmar och varit vaken sedan kl. 3:00 nu, Alice har vaknat ca va 10:e minut av nästäppan. Fattar inte att man kan överleva med så här lite sömn. Hoppas att det är min tur att få sova snart. Är i vart fall väldigt glas över att Alice inte är sjuk.

• glader

Nu ska jag klaga lite för en gångs skull

Hedda sov i vanlig ordning snällt från 19.30 till 05.30 men sambon.... Han har legat och vridit och vänt sig var tionde minut och jag som är extremt lättväckt vaknar hela tiden och har svårt att somna om. Nåja, hoppas Hedda somnar om en stund....

Hoppas ni sovit som prinsessor!

• glader
    lelle75 skrev 2015-02-05 05:44:49 följande:

Sovit 1 x 2 timmar och varit vaken sedan kl. 3:00 nu, Alice har vaknat ca va 10:e minut av nästäppan. Fattar inte att man kan överleva med så här lite sömn. Hoppas att det är min tur att få sova snart. Är i vart fall väldigt glas över att Alice inte är sjuk.

Uuuusch!!! Ungefär som jag inatt men jag brukar ju få sova annars så det är mycket värre för dig! Styrkekramar!
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-05 01:32:08 följande:

Ligger här med en klarvaken liten kille. Han är jätte glad och berättar med stora bokstäver om en massa häftiga saker som jag önskar vi kunde prata om i morgon istället. Jaja, bryta ihop och komma igen Tur att han är så jävla söt i varje fall... Kram

Lilla Lovisa som brukar somna om som en stock då hon ätit var likadan i natt vid 02. Men jag orkade inte vara vaken. La henne bredvid mig, stoppade i öronpropparna och somnade. Vaknade inte förrän 06 så hon måste också ha somnat. Hör ju igenom om hon skulle skrika men hennes små ljud försvann. Jag somnar som tur är om väldigt lätt då jag ammat om jag inte tänt lampan och gått upp, nog oxytocinet Fick du nån mer sömn?

Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-02-05 05:44:49 följande:

Usch! Hoppas du fick sova mer sen. Låter annars som det är dags för Alice pappa att ta några nätter och för dig att sova i annat rum och bara vakna och amma. Kan du sova i kapp på dan? När jag inte hade lämning osv så sov jag i kapp på förmiddagarna med storasyster. Samsov efter frukost och amning minns jag. Hoppas du kan göra nåt liknande. Kram
  • johjen

Vågar knappt skriva det men Adam sovit 9 timmar i sträck!! Borde ju vara helt underbart men de senaste timmarna har jag kontrollerat att han andas varje kvart typ.. Och nu sitter jag här och är orolig över varför han sover så länge medan jag pumpar mina sprängfyllda bröst.. Är detta normalt att helt plötsligt sova en hel natt? Han är sovit 8 h i sträck vid 2 tillfällen förut. Förstår att detta måste vara provocerade för er som inte sovit men känns inte helt normalt och då blir man ju orolig!

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015