Judda skrev 2015-02-04 13:53:36 följande:
Hej tjejer!
Inte varit inne på ett tag här. Var inne i gravidtråden o skrev för ett par v sen när jag legat inne på sjukhuset för observation o var ganska orolig, men jag fick inga svar. Kändes som att mitt inlägg drunknade i bebissnacket.
Men nu är äntligen vårt lilla knyte också här så nu kanske jag platsar lite bättre. Förra måndagen, 26/1 (4 dagar före BF) kom vår lilla "Kostas". Det blev en liten prinsessa och hon har fått namnet Doris.
Jag blev riktigt dålig efter förlossningen så vi stannade i 4,5 dygn. Fick tyvärr en väldigt dålig start med amningen, både för att jag blev dålig o för att Doris inte förstod hur man skulle ta tag. Nu har hon lärt sig hur man gör, men jag har nästan ingen mjölk så vi matar mkt med ersättning. Känns jättetråkigt för jag vill verkligen amma. ???? Har en elektrisk pump o pumpar efter varje amning men det kommer sällan mer än 10 ml ur ena bröstet o 20 ml ur andra. Börjar kännas lite hopplöst.
Stort GRATTIS Judda till lilla Doris!
Jag hade också väldiga problem i början med amningen och är fortfarande efter drygt 6 veckor inte helt självförsörjande ännu men det blir sakta bättre och bättre för varje vecka.
Precis som du gör tilläggsmatade vi efter varje måltid och även pumpade efteråt. Jag fick inte heller ut mycket i början. Första gången med pumpen var det bara en endaste droppe och sen låg jag länge på runt 10-20 ml per bröst. Mitt enda råd är att inte ge upp även om det känns grymt tröstlöst att först ge bröstet och sen trots det behöva tilläggsmata med hur mycket som helst.
I förra veckan när vi var på ny viktkontroll hade Leo gått upp nästan 500 gram på en dryg vecka så sedan dess har vi börjat med napp efter varje måltid om han gnyr och i möjligaste mån låtit bli att ge honom någon ersättning. Det har gått över förväntan men man undrar givetvis vad det har gjort på vikten. Ska bli spännande att se imorgon på nästa kontroll.