villsågärna38 skrev 2015-02-05 16:37:17 följande:
Låter tufft med amningen men ibland tar det ju lite tid att få kläm på det. Du är jättestark som kämpar på!! Om det kommer snabbt ur bröstet så testa liggamma eller hålla henne mer upprätt i knäet. Det brukar hjälpa så att det inte kommer lika snabbt. Man kan även handmjölka ur lite innan amning. Kan du hamburgergreppet så du kan hjälpa henne att få rätt tag? Ang andra bröstet. Är det likadant alltid då du ammar? Hjälper det att vara i en lugn miljö, filt över hennes huvud för att skärma av. Om hon är för trött eller för hungrig kan ju frustrationen bli för stor ibland. Sen har ju alla bebisar faser de går igenom och då kan amningen under en period vara lite krångligare, sen kan det vända lika snabbt som det kom.
Ring Amningshjälpen eller en lokal amningsmottagning istället. Tyvärr är inte alltid BVC så bra på amning
Kram
Hej
Jag liggammar på natten och det rinner fortfarande fort men inte alls lika fort som när jag sitter. Försöker liggamma ibland även dagtid. Ska testa att ha henne lite mer upprätt. Ska googla på hamburgergreppet :) det är 1-2 amningar per dygn som är värst. Oftast mellan kl 17-20 tiden. Brukar pumpa några ml innan jag ammar för att slippa set höga trycket.
Ska kontakta amningsmottagningen imorgon och försöka få hjälp med att få henne att ta ett korrekt grepp. Hoppas att det är övergående, för såhär var det inte från början. Dock är det lite ruter i min tjej och hon säger ifrån när det inte passar henne. Haha.
Läggningen är en succé, trodde hon var rör liten men det har gått över förväntan. Hoppas att det håller i sig.
Tack för alla tips! Underbart att få ventilera lite. Kram :)