• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2015-01-21 19:34:09 följande:

Hej hej!

Nu har jag också hittat hit Blir bra det här med två trådar tror jag och de som är gravida kan ju såklart även kika in här med frågor eller läsa vad vi skriver.

Lilla Lovisa har varit så lugn och nöjd idag men bajsat 6 ggr mot normalt 1-2 och grönt är det. Racerbajs som storasyster säger Rotavaccinet som gör sitt till men hon verkar ju må bra iaf. Men jag är helt slut efter en hel dag ensam med båda två. Ni som funderar på två, satsa på minst 2,5 år emellan. Vet inte hur jag hade fixat det om storasyster varit mindre

Nu är det läggdags här!! Kram och god natt!!

Skall tänka på det

Även jag har tänkt tanken på syskon, men vi får se. Vi har alla fall embryon i frysen.
  • Jenkis
    johjen skrev 2015-01-21 19:42:16 följande:
    Om man inte har 2,5 år då? Får jag fråga hur gammal du var när du fick storasyster och sen när Lovisa kom? Fyller 39 om 1,5 vecka. Tänkte fylla 40 och inte vara gravid men försöka med vårt embryo i frysen eventuellt nästa vår och om det tar sig blir det syskon vintern 2016/2017. Då skulle Adam vara 2 år och någon/några månader.. Känns helt sjukt att jag ens funderar på detta med tanke på att jag under förlossningen och första månaden tänkte aldrig mer!

Kram och sov gott!
    Naturen fungerar nog så. Annars skulle jorden gå under

Vi är jämngamla, så vi kanske kan följas åt i syskondjungeln sen...
  • Jenkis

Jösses vad vi alla var produktiva i gamla tråden:

Totalt 11 178 svar och läst 202 514 gånger!

Totalt OT jag vet...

• Kelsson1

johjen: Blir nog bra det med tror inte heller att det blir bra med syskon för nära varandra om man inte själv är redo för det. Strunt i åldern

• villsågärna38
    johjen skrev 2015-01-22 07:41:13 följande:

För att förtydliga så är det våren 2016 jag menar och inte 2015..

Hi, hi
  • Blomman701

Vilka böcker rekommenderar ni att jag ska läsa som förstföderska? Vad har ni för bra tips?

• Irma01
    Blomman701 skrev 2015-01-22 08:03:57 följande:

Vilka böcker rekommenderar ni att jag ska läsa som förstföderska? Vad har ni för bra tips?

Jag läste bara Gudrun Abascal böcker, Att föda heter den ena och Att möta förlossningssmärtan heter den andra.

Bra beskrivningar av de olika faser, dock ska man tänka på att hon lägger en del av sina egna åsikter när det gäller smärtlindringsmetoder.
    Så ta den delen med en nypa salt. Men annars som sagt väldigt bra.

Som Lelle skrev, passa på också att läsa om de första månaderna med en spädbarn...för när bebisen väl är där kommer du inte att hinna med läsning så mycket
  • Irma01
    johjen skrev 2015-01-22 07:41:13 följande:
    För att förtydliga så är det våren 2016 jag menar och inte 2015..
    Om jag har lärt mig en sak i livet är det att man kan inte planera allt

Klart att ni som har embryo kvar kan välja när det passar med en ny FET! 
    Eftersom vi har inget kvar i frysen och jag känner att jag inte orkar med en ny grundomgång för ÄD (dessutom utomlands) så är vår sista hopp för syskon ett mirakel, dvs att en enstaka ägg har överlevt cellgiftens framfart och gömmer sig i väntan på att kastas fram i en nära framtid...Vem vet?! Vi fick ju till slut Victor efter 7 år kämpande i olika faser så vi vet att det finns mirakel Solig

Fördelen är att jag behöver inte bry mig det minsta om preventiv medel! Skämt åsido, skulle jag plötsligt bli gravid naturlig skulle jag bli överlycklig oavsett hur gammal V skulle vara då. Jag vet inte om det är min franska sida men jag gillar kaos

Kram!
  • Irma01
    Jenkis skrev 2015-01-22 07:48:03 följande:

Jösses vad vi alla var produktiva i gamla tråden:

Totalt 11 178 svar och läst 202 514 gånger!

Totalt OT jag vet...

Ja, jag tänkte också på det när jag såg antalet sidor...Helt fantastiskt! och vilken underbart stöd den tråden har varit, verkligen. Har många funderat på hur jag hade klarat mig utan den, så stort tack till dig för dina initiativ Hjärta.
  • Blomman701
    Irma01 skrev 2015-01-22 08:13:22 följande:
    Jag läste bara Gudrun Abascal böcker, Att föda heter den ena och Att möta förlossningssmärtan heter den andra.

Bra beskrivningar av de olika faser, dock ska man tänka på att hon lägger en del av sina egna åsikter när det gäller smärtlindringsmetoder.
    Så ta den delen med en nypa salt. Men annars som sagt väldigt bra.

Som Lelle skrev, passa på också att läsa om de första månaderna med en spädbarn...för när bebisen väl är där kommer du inte att hinna med läsning så mycket
    Vilka böcker är bra att läsa om bebisar och spädbarn? Det är ju en djungel av böcker där ute? :)
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015