villsågärna38 skrev 2015-01-21 23:09:32 följande:
Nu vet jag ju att det kan vara ettkänsligt ämne var man placerar babyskyddet i bilen men om man har en liten som inte gillar att åka bil så kan det vara skönt med framsätet istället. Lovisa har inte gillat babyskyddet och bilen direkt senaste månaden och har vid ett par resor gallskrikit hela vägen. Inte kul alls ochvoerhört stressande Vi har placerat henne fram nu och då jag håller henne i handen blir hon lugn och skriker inte längre. Har automat så det funkar utan att vara trafikfarligt Hon får även hålla i en skallra och har en liten mobil att titta på. Vi kör också filt och varm kofta om vi sätter oss i en varm bil. Finns jättemkt fina koftor för små bebistjejer som är utan huva
Ang promenad lelle så testa Babybjörn istället kanske?
Kram
Jo, jag har henne alltid fram när jag kör själv. Just den gången hon satt bak skrek hon så att jag i stressen glömde bort hur man spänner på bältet där fram, där bak har vi en basplatta så fick sätta henne där. Vi har även en spegel som vi inte monterat då tanken är att hon ska åka fram när man kör själv. Ska också skaffa en lekbåge till babyskyddet, hon är tyvärr fortfarande för liten för att hålla i en skallra men det kan ju jag göra :) Har också automat och varm bil, kupevärmare på innan så det är ju smidigt. Kofta utan luva ska inhandlas idag!
Tycker att babybjörnen är så krånglig att få på. Papoa testade den igår och Alice gillade inte den heller :( men hon gillar när pappa bär runt med henne. Skönt att höra att det inte bara är Alice som inte gillar när det är trångt, menar så klart att det är synd om lilla Lovisa också men trodde faktiskt att alla bebisar gillar att åka bil.
Hon somnade vid 23:30 igår och vaknade vid 3:00 av nästäppan, eller det var jag som vaknade då hon gnydde så att jag fick ta uoo henne, annars hade hon nog sovit längre. Det blir så otäckt när hon blir så där väldigt täppt. Så måste väcka upp henne och spola näsan. Verkar inte som om att luftfuktaren hjälper inatt :( Så synd om hennes lilla näsa :(
Kram