• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lelle75
    Irma01 skrev 2015-01-21 20:22:11 följande:

Kul med ny tråd!

Jag är på i nya tråden :)
  • lelle75
    Jenkis skrev 2015-01-21 18:29:03 följande:

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?! smile5.gif

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Tack för din insats med ny tråd! Ha ha, gillar dina förslag på diskussionsämnen.

Svarade i gamla tråden innan jag såg att det fanns en ny :)
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-01-21 21:39:54 följande:

Lelle - läste i andra tråden att ni haft en bättre dag idag. Va skönt!! smile1.gif kram

Så himla skönt, är så märkligt att det kan skilja så mycket från dag till dag. Tur att man får ett avbrott i kaoset, annars hade jag väl till slut fått gå samma väg som gladers vän - lägga in mig på psyket för att kunna få sova. Usch så jobbigt det kan vara, nu får man se framåt.

Kram
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-01-21 21:55:04 följande:
    Så himla skönt, är så märkligt att det kan skilja så mycket från dag till dag. Tur att man får ett avbrott i kaoset, annars hade jag väl till slut fått gå samma väg som gladers vän - lägga in mig på psyket för att kunna få sova. Usch så jobbigt det kan vara, nu får man se framåt.

Kram
    Så skönt med en bra dag!

Tänkte på det du skrev om att Alice inte gillar när det är trångt: skulle verkligen prova med att ha en filt i stället för en åkpåse i baby skyddet. Vi brukar sätta på en varmare tröja och sedan filten för då kan Victor röra på armarna och själv ta bort filten om han är för varm (bilen blir rätt snabbt varm). Samma sak i vagnen, kanske du ska prova med filtar och en overall i stället? Finns bra överall som man kan ha även som "påse" (Houdini har sådana) då kan de röra mer på dig själva och känner sig inte lika instängda. Tror att vi ofta har för varmt då man är orolig att de ska frysa. Bara ett litet tips!

Kram
  • Irma01
    Jenkis skrev 2015-01-21 18:29:03 följande:

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?! smile5.gif

Hahaha! Skrattade gott när jag såg att du hade skrivit "orakade" ben

Kan säga att jag lyckades vaxa själv förra veckan, bara för att jag inte kunde se ut som en apa på babysimmet...bra anledning eller hur??? Lite fåfäng får man väl vara
  • Irma01

Skön kväll än så länge. Var tvungen att lägga Victor kl 18 i kväll, då jag hade styrelsemöte halv sju, kom hem halv tio och han hade sovit hela tiden och sover fortfarande

Inte alltid helt lätt med timingen när man har något planerat, så det känns bra när det fungerar och man vågar göra det flera ggr.

I morgon ska vi iväg och träna vovven, hoppas V är lika snäll som sist (sov i vagnen under hela kursen), för stackars hunden behöver lite stimulans just nu! Det får bli amning och blöjbyte i bilen...funkade fint förra gången!

Idag var det rätt kul, hunden hade lagt sig med huvudet i babygymmet bredvid Victor som lekte och så tog Victor tag och grep hunden i huvudet...hunden blev lite ställd, tittade på mig och backade. Sedan gick han och la sig längre bort. Men ingen som helst tecken på att säga till eller så. Väldigt skönt att se!

Annars är de rätt söta tillsammans

• glader

Halloj, även jag har hittat hit, kul med ny tråd! Så härligt att höra att du haft en bättre dag idag Lelle, det ger mycket energi med de dagarna när det är tufft!

Har varit ute och käkat oxfilé och druckit ett glas rödvin med min nya chef på jobbet, trevligt! Och nu har vi rensat Heddas näsa och nattat henne, hoppas hon sover okej trots förkylningen.

Kram på er, önskar alla en natt med mycket sömn <3

• lelle75
    Irma01 skrev 2015-01-21 22:17:54 följande:
    Så skönt med en bra dag!

Tänkte på det du skrev om att Alice inte gillar när det är trångt: skulle verkligen prova med att ha en filt i stället för en åkpåse i baby skyddet. Vi brukar sätta på en varmare tröja och sedan filten för då kan Victor röra på armarna och själv ta bort filten om han är för varm (bilen blir rätt snabbt varm). Samma sak i vagnen, kanske du ska prova med filtar och en overall i stället? Finns bra överall som man kan ha även som "påse" (Houdini har sådana) då kan de röra mer på dig själva och känner sig inte lika instängda. Tror att vi ofta har för varmt då man är orolig att de ska frysa. Bara ett litet tips!

Kram
    Jo, igår blev hon för varm i åkpåsen i bilen, jag satt där bak med henne då pappa körde och kände att hon blev för varm. Så har tagit bort åkpåsen och förberett med en filt inför morgondagen. Dock hittar jag ingen varm tröja, har bara med luvor och det blir också för trångt för henne i babyskyddet. Funderar på att klippa av luvan på en kofta.. Tycker att de flesta barnplagg har luvor och tycker inte alls det är praktiskt. Luvan råkade hamna över hennes ansikte en gång när hon satt bak i bilen och jag körde, det var riktigt otäckt.. Vilken jäkla miss, kände mig urkass som mamma då. Självklart gallskrek hon men det gör hon ju ofta så jag förstod inte att ngt var fel. Stackars liten, usch vad jag mådde urk efter det..
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015