• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej tjejer <3

• Danisen
    Bengalen skrev 2015-01-22 20:24:17 följande:

Nu har jag också hittat hit.   

Blir helt förundrad över hur ni hinner skriva så mycket. Det är knappt jag bara hinner läsa allt ni skriver och ändå sover Leo ganska mycket både under dagarna och nätterna. Första veckan som jag är själv hemma nu på dagarna och jag får nog säga att det har gått bättre än vad jag hade trott.  

Jag kämpar på med amningen men har fått väldigt ont när han suger. Var hos BVC igår och fick både brösten och Leos mun inspekterade ifall det kunde vara svamp men det såg inte ut så. Vi gick igenom amningsteknik men tyvärr var där inte direkt något vi kunde ändra på, allt såg bra ut. Får väl hoppas att vårtorna läker snart så jag slipper ha det så här längre.  Leo hade i alla fall gått upp fint i vikt så nu behöver vi inte gå på fler extra viktkontroller, skönt! Han väger nu 3,8 kg. Imorgon är det dags för honom att fylla en månad!   Tänk vad tiden har gått fort! 

Stora killen

Det är jätte jobbigt med ömma bröstvårtor. Använder du amningsnapp? Jag måste göra det annars går det inte, gör alldeles för ont. Gör även ont med dom på ibland t.om men mycket mindre. Prova vettja om du inte redan gjort det
  • Danisen

Jag svettas också mycket! Riktigt enerverande ibland. Var hos en kompis idag som också är mammaledig och jag fick sån svallning alltså blev helt pärlig på överläppen, så störigt! Tar jag av mig blir jag kall om brösten så det vågar jag inte. Svettas mest (ursäkta detaljer) mellan benen och brösten känner mig enormt oren svett och mjölk överallt :-/

vi gör samma här, sambon byter blöja och förbereder för natten och jag fixar till mig och lägger mig i sängen sen kommer han in med henne. Hon äter sen somnar hon alltid. Om hon någon gång kommer vara vaken efteråt så ska jag prova att lägga henne i nestet och se om hon somnar om. På natten när jag lägger ner henne efter amningen så vaknar hon till ibland men somnar duktigt igen skönt att ni får sova, det får inte jag får ca 2-3h i sträck är så trött när hon vaknar och ska äta. Hoppas att hon börjar sova längre pass på natten snart. Växer nog så hon behöver mat oftare.

Jag har shoppat oå polarn o pyret till Maja, ordinariepris 2000:- som jag gav 700:- hihi älskar rea. Köpte vinterjacka till nästa vinter, matchande mössa, vindfleece, onepice variant och en snuttefilt. Bara jackan kostar 699:- i ordinarie gav 209:- hihi så glad. Så kolla där

• Danisen

Åh så skönt villsågärna38 jag ammar med nu MEN hon somnade 23.30 å jag 1h senare behöver jag säga att jag är trött? Hon som sov så bra innan men icke nu senaste månaden. Somnar nog snart igen (Maja då) och jag om en stund sen lär hon vakna vid 6 tiden så jag får väl max 2h. Tröttmorsa.se ööh... 4h hade varit trevligt .

• Danisen

Ja, mycket riktigt! 05.47 vaknade hon så inte ens 2h ööh.. tröttössan på.

Ja, jag hadd lätt tagit nässprayen. Bättre att hon kan andas och äta bättre, eller? Där ska finnas från 1 år med?! Den hade jag tagit.

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-01-24 06:58:05 följande:

Nä men stackars dig. Vilken liten nattsuddare!! Men kanske är hon i en tillväxtfas och vill amma ofta för att öka på mjölken. Somnar hon om med en gång eller är hon ledsen? Förstår att du är helt slut!!

Stora kramar

Hon somnar om så fort hon ätit klart, har även försökt hålla henne vaken så hon äter längre men det går icke somnar som en stock (inte morsan lika lätt). Jag har fått svårt att somna på kvällen och somna om efter hon ätit. Hon vaknade 8.30 igen så alltså inte ens 2h nu heller... min värk blir hemsk när man sover för lite... but well de går väl över så hon börjar sova längre pass. Inte jobbigt att amma men att inte få sova. Tror också att hon är i en tillväxtfas, dock nästan 1 månad hon hållt på såhär (sen nyår ungefär) men faserna kanske är olika långa? Hon äter oftare på dagen med och sover korta pass, kan inte lägga ner henne om hon somnar i min famn längre heller, var inga problem innan. Sover lite längre på em en runda, speciellt om hon somnat i bilen. Usch.. orkar inte ha det så häääär mycket längre. Tlöööött!!

Kram
  • Danisen

Ja, det är en tortyr. Hoppas att det vänder här med snart.

Tänkte att sambon kunde ha henne på dan så jag fick vila, då vägrar hon somna hos honom så nu somnade hon precis i mitt knä. Ska försöka lägga henne hos sin pappa när hon somnat djupare.

Vi har hyrt en bed & breakfast utanför Milano i juni, när det är world dogshow. Med min mamma och massa andra hund folk ska bli kul. Maja kommer vara 7,5 mån ca.

• Danisen

Jag tycker att det är smidigt utan ärm. Lägger ner henne när hon sover då är det skönt att slippa hålla på med armarna ju. Har pyjamas under och sovpåsen är fodrad så hon fryser inte. Har det varit lite för svalt i sängkammaren så har jag lagt en filt på men inte över ärmarna. Det vågar jag inte, hon flaxar så mycket. Jag har en från la Redoute, den lär passa henne länge till. Det finns i olika längder å himla fina är dom dessutom ofta rea.

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015