• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-01-31 23:03:01 följande:

Själv har jag fått diarre och suttit på toan sista timmen. Får se hur den här natten blir Mår inte illa och inte ont, inga kräkningar men vet inte hur jag ska våga somna. Ligger i makens säng närmast dörren så jag ska hinna upp om det blir mer och blir även så stressad över hur det ska gå med amningen. Hoppas inte Lovisa vaknar och vill amma då jag sitter på toan eller att mjölken sinar Har börjat dricka resorb iaf. Håll tummarna för att det blir lite sömn här i natt iaf. Kram

Oooh nooo!! Hur mår du idag? Krya på dig

massa kramar
  • Danisen

Blockammar... men märker ingen direkt skillnad. jag har mycket mjölk men kan den va förnrunn tro?

• Danisen

Jag hade tänkt donera bröstmjölk så gick in och läste på lasarettets hemsida. Blev lite besviken jag som ville hjälpa de små förtidigt födda med mjölk men men. Där står det att upp till 3 månader kan man donera, Maja är precis 3 månader nu. Står även att anledningen till upp till 3 månader är för att mjölken blir tunnare. Kanske är därför hon äter så ofta fortfarande?? Bara en tanke...

• Danisen

Grattis på födelsedagen Johjen

Haha jag som tyckte att vår natt var bra. Inte om man jämför med er natt till idag iaf haha.

22.30-03.00 sen vadet täta amningar som vanligt. Men det va skönt att få 4h iaf

• Danisen

Akupunktur kan absolut hjälpa. Lunds universitet håller på med forskning runt det nu. En kompis Pärla884 som skrev i andra tråden ett tag var med i studien och fick akupunktur. Hennes dotters kolik försvann . Kolla med akupuntörer (heter det ens så??) i närheten där du bor så kaN dom kanske hjälpa er

• Danisen

Vilken natt IGEN!! Orkar inte... hon äter hela tiden trots blockamning. Kräker och skiter med så det passerar fort. Hon är garanterat hungrig. Så idag ska jag köra och köpa ersättning och ge sista målet och se hur hon reagera. Inte okej att hon är hungrig trots amning varannan timme dygnet runt.

• Danisen
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-03 10:26:25 följande:

Eller hur Suck!!! Fast i natt när jag inte fått sova var jag benägen att hålla med och övervägde både femminuters metoden och läskiga SHN av Anna Wahlgren

Skriker han om han inte får sutta? Maja suttar också mycket. Men äter först sen suttar hon länge. Jag låter henne sutta tills hon somnat djupt sen tar jag försiktigt bort henne. Det går oftast jätte bra . i natt vakande hon varje gång när jag skulle lägga henne i nestet. Enda som hjälper är mat och tutte... så hon har mest sovit brevid mig i natt. Hon har iaf sovit gott
  • Danisen

Vi börjar nog bli lite förkylda nu med. Tror att min kropp säger ifrån av all sömnlöshet. Fick ge Maja physiomer baby mist... den är riktigt bra den rekommenderar jag skarpT. Hon Är inte täppt utan lite så rosslig då fungerar den kanon Iaf.

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015