• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-02-14 12:41:04 följande:

Här har både jag och storasyster blivit dunderförkylda jag känner mig under isen och hon rosslar så mycket igen nu att det är astmaspray två ggr per dygn sen några dar. Stackars liten! Hoppas att vi började i tid den här gången så det inte blir så långdraget. Nu väntar vi bara på att Lovisa blir sjuk hon med. Så rädd för rs-viruset isf så då ska jag åka till vårdcentralen och testa med en gång tror jag. Just in case!

För övrigt har vi en bra dag trots att vi är krassliga. Har blivit bortskämda här idag av maken som hade köpt smycken till alla sina tjejer idag Och jag som bara hade köp blommor till honom. Skäms lite. Men får kompensera annan dag istället

Ha det bra!!

Kram

Hoppas att ni blir friska snabbt igen.

Jag tror att du gör tillräckligt för att han ska vara tillfredsställd med sina blommor <3

Kram
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-02-14 12:51:17 följande:

Oj, oj! Då måste du verkligen ha mycket mjölk. Blockammar man 4 timmar får ju ena bröstet vila i 6 timmar (om det efter att du ammat två ggr på ena bröstet i sträck sen tar två timmar till innan nästa amning) och produktionen ska ju sen gå ner men tar kanske alldeles för lång tid.

Det här är det enda jag kommer på isf om du tror att det är stor volym som spökar för dig.

amningsbloggen.blogspot.se/2010/04/for-mycket-mjolk-inget-lyxproblem.html

Om du känner igen dig, läs om hur du kan pumpa ut båda brösten på kvällen helt och sen blockamma. Pumpar man för ofta så ökar man bara produktionen ännu mer.

Står även om den metoden här:

www.amningshjalpen.se/images/stories/mycket_mjolkAN32007.pdf

Kram

Fattar jag rätt att jag ska pumpa brösten tomma varje kväll? Och sen blockamma? Jag pumpar inte ofta. Pumpade lite nu efter hon ätit för att vi ska prova ge flaskan ikväll, jag ska på bio imorgon så då har hennes far endast flaskan till hjälp ju så måste prova igen. Det vart det gräddvitt nu wiiieee.... 40ml. Nu har jag ammat 3 ggr på detta bröstet. Nästa matning är det dags för nästa. Oftast går det allra max 2h mellan amningen. Vilken djungel... Halleda!! Tack för ditt engagemang <3

Kram
  • Danisen

Åååh stackars er villsågärna38. Jäkla förkylningar . Hoppas att ni blir friska snabbt.

Vi var på kalas igår hos min farmor. Min farbror hans sambo och dotter var förkylda. Jäkligt respektlöst när dom vet att vi kommer med en bebis tycker jag. Dom kunde åtminstone sagt det så vi kunde få möjlighet att bestämma själv hur vi ville göra. Deras dotter hostade mycket. Mest det som oroar mig iom smittspridningen. Hoppas att Maja klarar sig.

• Danisen

Är det multi mams salva du menar johjen? Min bvc sköterska sa att alvedon var lika effektivt att badda på. Men jag vet inte hehe... jag kör nog med multi mams dental heter den ungefär haha.

Ja, jätte respektlöst. Hoppas verkligen att hon inte blir sjuk igen. Jobbigt med det små när dom är förkylda ju.

• Danisen

Usch villsågärna38. Ring vc och gå och kolla henne Idag <3 kramar till er

Jag har med haft en mög natt. Inte Maja dock . Hon åt vid 00.30 somnade inte om mer än i en halvtimme till typ 01.30 se var det full rulle på damen jollrade och skrattade och hade sig. Ville ha nappen samtidigt som hon låg där så den åkte ut HELA tiden så började hon gråta Tills hon fick nappen haha fisunge <3 sen skulle damen ifråga äta igen så jag somnade väl 04.30 tiden. Där emellan slumrade jag till. Men inte mycket sömn här heller. Ska till gyn och ta cellprover idag.

Var på bio igår såg 50 shades, se den . Jag har en tjej som vägrar flaskan totalt. Det gick bra till hon blev jätte hungrig. Tur att jag kom strax efter hon blivit hungrig. Så 3h är för länge för mig att vara borta. hade pumpat åt henne men näääää icke haha. Tuttfia är hon <3

• Danisen

Man får läsa oå allt man köper. Äkta majonnäs ska vara mjölkfritt å light brukar ha mjölk i. Det som är bra ny är att alla innehållsförteckningar måste ha fet text på sånt som är vanligt att man är allergisk mot. Är där mjölk i t.ex så är texten i fetstil.

Haha gillade du inte den imat fraiche glader? Jag känner inte smaken av havre haha sambon gör å hatar den med . Men nu är inte Maja allergisk så slipper äta tråkigt mjöljfritt, jag äter laktosfritt för att jag är känslig mot laktos Men det är lugnt. Bregott/vanligt smör går kanon är nästintill ingen laktos i ;och hårdost är det ingen i T.ex

• Danisen

De flesta brödsorterna i affären bakas på vatten så de ska inte vara några problem att hitta .

• Danisen

Man vet ju f*n varken ut eller in. Allt beror på vem man frågar. Konstigt att man blir gråhårig...

• Danisen
    Irma01 skrev 2015-02-18 16:29:03 följande:

Jag är absolut ingen expert men att det finns mer glutenintoleranta barn i Sverige relativt sett kan det ha med välling att göra? Det är ju bara i Sverige som man ger det som en självklarhet...

Annars tror jag på att faktiskt lyssna på sig själv och göra det man tycker känns sunt o logiskt. Annars blir man bara helt förvirrad!

Kram

Ja, så är det absoluT. Så logiskt sätt är det inte jätte bra att introducera gluten för att minska risken. Men ja, såklart gör man som man själv känner fÖr .

Har någon Instagram så rekommenderar jag er att följa @barnmaten kul att lära sig

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015