• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lelle75
    Danisen skrev 2015-01-29 02:41:49 följande:

Ingen som smörjer in sin bebis smile5.gif ? Hon har jätte känslig hud och även fått böjvecksexem ööööh!! Smörjer just nu med kokosolja, men behöver nog något ännu fetare som sugs upp lättare i huden smile1.gif ge mig lite tips är ni söTa.

Kram kram

Inotyol här också, efter tips från vsg om jag inte minns fel. Den är dock inte ekologisk, men hjälper fort om det blir minsta rött. Om det blir rött i halsvecken så använder vi mildison (tips från bvc)
  • Irma01

Vilken skit natt (

Och inte ens pga sonen!

Ibland blir jag så trött på maken...

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2015-01-28 11:43:26 följande:
    Va skönt att ni hittat ett sätt som gör honom nöjd och glad dygnet runt. Måste vara underbart att slippa koliken. Vad var det han var allergisk mot? Bara mjölk eller även nåt mer? Vi har ju lite liknande upplägg på dan med den skillnaden att jag ammar då Lovisa ska sova inte då hon vaknar. Eller såklart det hänt ibland med men som regel är det när hon ska sova jag ammar eftersom jag inte vil gå på promenad eller sätta mig i bilen utan att amma först och som regel somnar hon ju då vi går/åker iväg. Precis somnat nu igen lilla Isa. Anpassade sig efter storasysters tidtabell idag . De sover som små stockar nu båda två. Puh!!

Hoppas ni har en bra dag!!

Kram
    Jag kör fortfarande mjölkfritt. Ägg tål han, helt klart. Vissa dagar kan jag klämma i mig två stycken. Kör ganska ofta nödlunch som består av kokt pasta med ett rått ägg ovanpå som jag rör runt.

Funderar på att så smått köra igång mjölken igen. Tror jag skall börja med lite småsaker som innehåller mjölk och/eller smör. Väntar lite med ren mjölk/grädde/smör. Vad tror du? Hur är bäst att göra?
  • Jenkis
    Danisen skrev 2015-01-28 16:37:57 följande:

Vad smörjer ni in era små bebisar med? Gärna tips på ekologiska produkter

Urtekram är ekologiska och har bra priser. Bodystore har dem nedsatta just nu dessutom. Har köpt på mig lite

Just nu kör jag Weleda baby Calendula.
  • Danisen

hon har ingenting i blöjområdet. Men har fått i böjvecken. Jag använder olja men räcker inte behöver någon fetare om ni förstår hur jag menar hehe. Inotyol har jag hemma sedan hon hade skenan. Kanske Kan ta den i böjvecken med?

• Jenkis
    Danisen skrev 2015-01-29 02:41:49 följande:

Ingen som smörjer in sin bebis ? Hon har jätte känslig hud och även fått böjvecksexem ööööh!! Smörjer just nu med kokosolja, men behöver nog något ännu fetare som sugs upp lättare i huden ge mig lite tips är ni söTa.

Kram kram

Locobase är 70 % fet, men en kräm. Inte ekologiskt dock. Apoteksvara.

Borago är en annan apoteksvara som är jättelätt att smörja ut (lättare än Locobase), men som är fet och gå in ändå. Är både för mjölkskorv och röda stjärtar.

Weleda Calendula wind/weather creme kan jag tänka mig är toppen! Ekologisk.

A-Derma Exomega creme är superbra den med! Vet inte om den är ekologisk dock...

Burts Bees är ekologisk. Baby Bee lotion kan kanske vara något? Har inte testat själv.

Apotea på nätet har alla ovanstående + massor med fler. Tyvärr är det mycket prova sig fram.
  • Jenkis
    Danisen skrev 2015-01-29 07:08:19 följande:

hon har ingenting i blöjområdet. Men har fått i böjvecken. Jag använder olja men räcker inte behöver någon fetare om ni förstår hur jag menar hehe. Inotyol har jag hemma sedan hon hade skenan. Kanske Kan ta den i böjvecken med?

Självklart kan du det! Tyvärr färgar den av sig...
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2015-01-29 07:22:16 följande:
    Locobase är 70 % fet, men en kräm. Inte ekologiskt dock. Apoteksvara.

Borago är en annan apoteksvara som är jättelätt att smörja ut (lättare än Locobase), men som är fet och gå in ändå. Är både för mjölkskorv och röda stjärtar.

Weleda Calendula wind/weather creme kan jag tänka mig är toppen! Ekologisk.

A-Derma Exomega creme är superbra den med! Vet inte om den är ekologisk dock...

Burts Bees är ekologisk. Baby Bee lotion kan kanske vara något? Har inte testat själv.

Apotea på nätet har alla ovanstående + massor med fler. Tyvärr är det mycket prova sig fram.
    Många gillar ju A-creme också.
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-01-29 06:53:49 följande:

Vilken skit natt (

Och inte ens pga sonen!

Oj, vad har hänt? Kramar till dig!
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2015-01-29 06:53:49 följande:

Vilken skit natt (

Och inte ens pga sonen!

He, he! Fler som tröttnar på den större killen i familjen som beter sig som en bebis

Så kan alla fall jag känna stundtals. Att det är två bebisar att ta hand om...
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015