Längtar12345 skrev 2015-01-29 20:27:42 följande:
Hej alla mammor.
Håller med om att det verkligen behövs avlastning från partnern. Det är helt underbart att vara mamma men att inte fått sova mer än 2-3 timmar i sträck under flera veckor tar helt klart ut sin rätt och vi är båda rätt trötta nu. Min lilla skrutt blir 6 veckor imorgon och jag ammar fortfarande lika mycket som tidigare. Ca 06, 09, 12, 15, 18,21, 00, 03, Alltså ca 8 gånger per dag. Däremellan sover hon rätt bra. Hade hon själv fått välja hade det blivit mer åt varannan timme men på bvc tyckte ssk att jag skulle försöka dryga ut det till var tredje timme och då behöver jag hjälp av napp för annars är det omöjligt att drasut på tiden mellan amningen. Vid kl 18-amningen brukar min man avlasta mig genom att ta matningen mha ersättning. På kvällen brukar hon vara lite gnällig, vill inte ta bröstet men är hungrig, äter lite och skriker lite och äter lite och skriker igen..... Någon som känner igen detta? Jag brukar bära henne och trösta och därefter försöker jag amma igen, efter ett par försök brukar hon ta bröstet.
Är det ok att ge ersättning någon gång per dag?
Jag överlever inte utan nappen, är det ok?
Oj vad långt det blev....
Hoppas vi alla får en bra natt med mycket sömn.
Kram
Hon kan ju ha ont i magen och därför skriker hon på kvällen, har du prövat semperdroppar och minifom?
Bestämde mig för att pröva att sluta med minifom idag vilket jag bittert ångrar! Stackars liten gallskrek i tre timmar pga av magont. Vad skulle man göra utan minifom..