• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lelle75

Alice verkar få väldigt ont när hon pruttar, har skrikigt rejält två dagar i rad, ngn som vet vad man kan göra? Kan det vara minifom som hon inte behöver längre? Hur vet man när man ska sluta och hur gjorde ni?

Hon skriker varje gång när pruttem är på väg, men efter det blir hon glad igen och kan skratta.

• villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-01-27 15:29:08 följande:

Du är bäst helt enkelt! Om du bara visste hur mycket du har lärt mig! Du borde ta betalt för alla dina råd! Lovisa och hennes storasyster måste vara överlyckliga att ha dig som gör allt rätt och har koll på det mesta! Kram

Tack Gör allt rätt skulle jag dock inte hålla med om. Har lärt mig av mina misstag He, he!!
  • Danisen

Halleda vad ni skrivit tjejer inte läst allt.Hinner inte nu heller. Men jag skickar massa kramar till er alla fantastiska mammor <3

Jag är dö spänd på morgon dagen, t.om nervös. Maja ska få sitt 3 månaders vaccin. Vet ni hur snabbt efter sprutorna dom eventuellt kan få feber? Jag har köpt hem alvedon om I fall att. Men har minsann glömt sån doserings sked eller vad det heter?! Får köra inom apoteket på vägen hem tror jag.

• glader

Danisen - Vi märkte inget av Heddas vaccination men det är ju olika. Hoppas det går bra för er imorgon!

• linnea83
    glader skrev 2015-01-27 14:43:03 följande:

Någon som har testat babyvakten Philips Avent SCD 505? Har just beställt den så säg att den är bra i så fall smile2.gif
    Vi har märkt att Hedda störs lite av oss när hon sover så hon ska snart få börja sova i sitt eget rum och då är det här ett måste... Gillade att den hade vaggvisor också som hon gillar smile1.gif

Hittade den här, verkar väldigt prisvärd! http://www.bäst-i-test.se/Babyvakt

Jag har den :).Den är kanon!
  • Irma01
    Danisen skrev 2015-01-27 18:15:15 följande:

Halleda vad ni skrivit tjejer inte läst allt.Hinner inte nu heller. Men jag skickar massa kramar till er alla fantastiska mammor <3

Jag är dö spänd på morgon dagen, t.om nervös. Maja ska få sitt 3 månaders vaccin. Vet ni hur snabbt efter sprutorna dom eventuellt kan få feber? Jag har köpt hem alvedon om I fall att. Men har minsann glömt sån doserings sked eller vad det heter?! Får köra inom apoteket på vägen hem tror jag.

Samma som Glader här. Hade också köpt Alvedon men har aldrig öppnat den än
    Försök inte vara nervös och spänd, de små märker sådant alldeles för bra.
    Kram o lycka till i morgon
  • Irma01
    glader skrev 2015-01-27 15:07:14 följande:
    Ja, det är verkligen inte lätt att vara jämlik och få till en lösning som känns rättvis för båda när en jobbar och en är hemma. Min sambo går och tränar varje morgon kl 07 men de nätter Hedda varit extra jobbig brukar han stanna hemma på morgonen (han börjar vid 9) men ibland tycker jag han kunde stanna hemma lite mer... Samtidigt tycker jag det är viktigt att han får göra det som får honom att må bra - jag går ju själv och tränar på kvällen och då har han henne såklart.
    Det gäller verkligen att man är överens och diskuterar detta men ibalnd bara måste det ju bli lite tjafs tänker jag Det är ju en ny situation att förhålla sig till!
    ja, det är verkligen inte lätt...men man kan bara göra sitt bästa!
    Tack för dina ord
  • Irma01

Vi har en ny fenomen här hemma sedan några dagar...
    När det är dags för kvällsamningen innan läggdags så har Victor börjat med att skrika och gråta och vägrar ta bröstet. Har då hållit honom och försökte lugna, och i vissa fall har det gått efter ett tag, men i vissa fall har han bara lugnat sig när jag har lagt honom, utan att han har ammat... verkar som att han blir trött jättefort.

Nu har han somnat utan att ha ätit, så han borde vakna tidigare, men han blev bara mer oh mer hysteriskt i min famn, så det kändes inte som någon idé att fortsätta försöka.

Någon som känner igen sig?

VSG, när började ni med lite mer planerade sovstunder under dagen med storsystern? Tycker inte att Victor sover tillräckligt på dagen. Han sover i bilen och under promenaden, och även oftast en pass på max 1 timme i min famn, men inte alltid.

Kram!

• johjen
    Danisen skrev 2015-01-27 18:15:15 följande:

Märkte föga på Adam, kanske att han sov lite mer dygnet efteråt. Kommer gå jättebra, lycka till! Om Maja skulle känna av något tror jag det kommer inom 4-6 timmar efteråt (har för mig att Bvc-sköterskan sa det)
  • Danisen
    Irma01 skrev 2015-01-27 18:59:32 följande:

Vi har en ny fenomen här hemma sedan några dagar...

När det är dags för kvällsamningen innan läggdags så har Victor börjat med att skrika och gråta och vägrar ta bröstet. Har då hållit honom och försökte lugna, och i vissa fall har det gått efter ett tag, men i vissa fall har han bara lugnat sig när jag har lagt honom, utan att han har ammat... verkar som att han blir trött jättefort.

Nu har han somnat utan att ha ätit, så han borde vakna tidigare, men han blev bara mer oh mer hysteriskt i min famn, så det kändes inte som någon idé att fortsätta försöka.

Någon som känner igen sig?

VSG, när började ni med lite mer planerade sovstunder under dagen med storsystern? Tycker inte att Victor sover tillräckligt på dagen. Han sover i bilen och under promenaden, och även oftast en pass på max 1 timme i min famn, men inte alltid.

Kram!

Så har Maja hållt på senaste dagarna. Först bara på kvällen men sen även idag när vi va på babymassage ööh... får gÅ med henne och vyssa med bröstet i munnen typ... jobbigt.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015