• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lelle75

Bvc tror att hon har mjukt brosk vilket gör att hon blir täppt. Ngn som har hört talas om det?

• Danisen

Jag tycker att det är smidigt utan ärm. Lägger ner henne när hon sover då är det skönt att slippa hålla på med armarna ju. Har pyjamas under och sovpåsen är fodrad så hon fryser inte. Har det varit lite för svalt i sängkammaren så har jag lagt en filt på men inte över ärmarna. Det vågar jag inte, hon flaxar så mycket. Jag har en från la Redoute, den lär passa henne länge till. Det finns i olika längder å himla fina är dom dessutom ofta rea.

• lelle75
    Danisen skrev 2015-01-26 22:10:59 följande:

Jag tycker att det är smidigt utan ärm. Lägger ner henne när hon sover då är det skönt att slippa hålla på med armarna ju. Har pyjamas under och sovpåsen är fodrad så hon fryser inte. Har det varit lite för svalt i sängkammaren så har jag lagt en filt på men inte över ärmarna. Det vågar jag inte, hon flaxar så mycket. Jag har en från la Redoute, den lär passa henne länge till. Det finns i olika längder å himla fina är dom smile1.gif dessutom ofta rea.

Jag förstår, kanske utan ärm för att det ska vara smidigt så klart. Alice gillar ju inte när man klär på henne just på armarna så det hade ju varit bra med en ärmlös. Men är rädd för att hon ska frysa och vakna av det. Får nog bli en med lång ärm ändå :)
  • Danisen
    lelle75 skrev 2015-01-26 22:32:54 följande:

Jag förstår, kanske utan ärm för att det ska vara smidigt så klart. Alice gillar ju inte när man klär på henne just på armarna så det hade ju varit bra med en ärmlös. Men är rädd för att hon ska frysa och vakna av det. Får nog bli en med lång ärm ändå :)

Maja sover i babynest mellan oss så hon fryser inte iaf . Har bra temperatur i sovrummet. Hon vaknar oftast bara när hon vill ha mat hehe. Tillräckligt ofta
  • Bengalen

Blomman: jag tog influensavaccinet. Var också tveksam med tanke på att jag aldrig är sjuk. Min BM svarade då att du har heller aldrig haft så lågt immunförsvar som du har nu som gravid.

Du får även ha i åtanke att många av de andra här i tråden fick sina barn i oktober innan den riktiga influensasäsongen började.

• johjen

Sovit 5 h i sträck, underbart! Ammat och hoppas få sova några timmar till.. Hur har ni andra det? Hoppas ni alla sover gott! Kram

• Irma01
    johjen skrev 2015-01-27 04:20:57 följande:

Sovit 5 h i sträck, underbart! Ammat och hoppas få sova några timmar till.. Hur har ni andra det? Hoppas ni alla sover gott! Kram

Samma här! Sov från 19 till kvart i ett och sedan igen tills nu. Känner mig utvilad
  • glader

Också sovit 5 timmar i sträck (Hedda har sovit 7) så nu får vi hoppas hon somnar om... Hon bajsade dock inte igår så risk att magen spökar lite, vi får se...

Hoppas ni andra sover gott!

• Jenkis
    Villsågärna, ja, jag har provat att amma varje timme typ tre gånger innan läggdags och det kan förlänga första sovpasset med 30-60 min (dvs 2,5-3 h mellan amningarna) inte mer tyvärr...

Skönt för många av er att ni haft en bra natt. Här har det varit lite tuffare än i går. Han har vaknat många gånger mellan matningarna för att snutta. Nappen fungerar ju inte, men skam den som ger sig Känns som jag sovit i femminuterspass Dessutom är han ju trött, så när han tappar tutten vaknar han till och har svårt att ta den igen eftersom han är trött... Vi kanske får dela på nätterna i helgen.Han kanske sover bättre med pappa?

Lelle, mjukt brosk är vanligt! Brukar orsaka ständigt rossel i halsen t.ex.

Jag tog inte influensaspruta.
  • villsågärna38

Orkar inte kommentera så mkt. Storasyster fick diarre i natt igen och Lovisa är ju dunderförkyld. Och jag hemma med två sjuka barn idag Livet med två friska är ju en utmaning redan det Maken tog nattpasset med storasyster och åker till jobbet nu. Han har varit vaken 2-3 tim i natt stackaren. Magsjuka sucks!!!

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015