linnea83 skrev 2015-01-26 05:15:48 följande:
Ser att ni har bekymmer med täppta näsor osv.Hoppas det lättar snart <3.
Idag är Charlie 4 veckor!Än så länge är jag förskonad från bekymmer.Han var tät i näsan nån vecka efter förlossningen men det car bara fostervatten.Men uppe på bb fick vi faktiskt riktiga näsdroppar så det finns iaf..Verkar ju jättekonstigt att det inte ska finnas att få tag på förutom om man är inlagd..
Vågar knappt skriva det men han sover som en kung!Senaste veckan somnar han mellan 18-20 (försöker styra det åt det senare men inte det lättaste haha).Första passet sover han mellan 4 och 6 timmar.Mat och somnar om i 2-4 timmar.Sen mat ännu en gång och oftast ett par timmars sömn till :).Han sover för det mesta bra på dagen också.Då blir det pass från 30 min till 2,5 timme beroende på hur dagen ser ut.Dock vaknar ju jag jätteofta ändå ;).Men känns som jag bara går och väntar på katastrofen (alltså att han ska sluta sova så bra).
Hur har det varit för er där sömnen funkat från början?Har dom helt plötsligt slutat?Han har sovit bra sedan han föddes.Men nu senaste veckan börjar man se mer ett mönster än innan.Jag njuter iaf av min älskade bebis så mycket jag orkar :).
Enda tråkiga är ju min värk och dessutom har jag fått en inflammation i höften!Så har jättesvårt att bära min son :(.Så idag sjukskriver jag mig faktiskt!Vi har annars dubbeldagar nu och jag vägrar slösa dom när jag mår såhär..
Så jäkla typiskt med att inte kunna somna om (C åt 4.30)..Trodde man skulle vara mer inställd på att sova när bebis sov ;).Aja ska absolut inte klaga!Kram på er alla finingar!
Hej Linnea!
Vad härligt att Charlie sover så bra. Victor har sovit gott från början, precis som Charlie faktist. Oftast från 18/19 till tolv/ett, ammat i 10-15 min och sedan sovit 4/5 timmar till. Det ändrade sig när han kom in i utvecklingsfaser (se i appen Wonder weeks). Då blev det 2 timmars pass i flera dagar, vilket var så klart jobbigt! Men det blev bättre igen sen.
Hoppas din inflammation försvinner fort.
Kram