Irma01 skrev 2015-01-25 12:43:48 följande:
Stora premiären här idag! Första gången som Victor fick smaka på annat än bröstmjölk...gjorde morotspuré i morse och han fick vid lunch. Vi började med purén sedan fick han så klart "det vanliga" också. Riktigt kul att se hans min när han fick en helt annan konsistens i munnen. Och att se hur det tar en stund innan de förstår hur de ska svälja detta.
Nu ligger han o sover en stund, det tar på krafterna att göra nåt nytt!
Hoppas ni alla får en bra dag!
Lelle, har du kollat med BVC om Alice har trånga luftrör? Du måste ju få sammanhängande sömn! Kan inte din sambo ta en natt (förutom amning så klart, men det är väl bara att han väcker dig) och vända på henne om det behövs så att du faktiskt får sova. Jag vet att det är svårt men du måste försöka släppa lite på kontrollen, annars kommer du att bli helt slut och Alice behöver en någorlunda pigg mamma.
Styrkekramar!
Har berättat för bvc om nästäppan men der lät som om att man inte kunde göra så mycket. Kan bvc kolla om luftrören är trånga och hur gör dem det? Eller måste det vara en läkare som gör det?
Jo, jag vet att jag behöver sova men det känns ändå som om att jag klarar sömnbristen bättre än sambon. Vill hellre att han är pigg så att han orkar hjälpa till. Just inatt skulle han sova med henne men då bestämde jag mig för att lägga henne på alla möjliga sätt för att få koll på täppan, och det var värt det. Har ju kommit fram till att det inte hjälper med koksalt etc.
Nezeril hjälper på vuxna på en gång så det borde hjälpt henne också men det gjorde det inte tyvärr.
Kram