• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-01-26 11:43:51 följande:

Ipren hjälper så där och vill inte ta något starkare när jag ammar. Vi betalade 600 kr för hela rota vaccinet dvs två doser och det känns bra att ha ett sådant skydd. Ja Adam verkar sova bra på natten just nu men mer gnällig och vill äta ofta på dagen. Som tur har vi inget planerat och vi båda har mysdressen på så han får vara så nära han vill och äta när han vill utan problem

Mysigt med sånna dagar ibland vi har också mysdressar på här testa alvedon ihop med Ipren. Tycker det ger lite mer effekt. Kram
  • villsågärna38

Ni som har barn runt tre månader (Lovisa är 3,5) har ni testat lekarna som föreslås i Växa och upptäcka världen? De är verkligen klockrena! Flygplanet, att dra sig upp och att stå är populära här, plus skallror och bitleksaker och att busa med storasyster Gå på prommis i bärselen är också poppis om det inte är dags att sova. Liggvagnen är nämligen så tråkig då man inte ser nåt så fått sätta en kudde under huvudet så hon kommer upp och halvsitter istället. Är ju för liten för sittdelen ännu. Men snart så

• villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-01-26 12:49:54 följande:

Tack tack vsg och Irma då kör vi också på Rota.

Pratat med bvc och det finns ingen hjälp att få tyvärr, de tror att nästäppan beror på att hon är liten och att de blir bättre när hon växer. Undra hur lång tid det kommer att ta :(

Nezeril har inte hjälpt ett skvatt, så då är det väl ingen ide att jag fortsätter med det, eller vad säger ni?

Förhoppningsvis så är det borta om några veckor isf. Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-01-26 11:43:51 följande:

Ipren hjälper så där och vill inte ta något starkare när jag ammar. Vi betalade 600 kr för hela rota vaccinet dvs två doser och det känns bra att ha ett sådant skydd. Ja Adam verkar sova bra på natten just nu men mer gnällig och vill äta ofta på dagen. Som tur har vi inget planerat och vi båda har mysdressen på så han får vara så nära han vill och äta när han vill utan problem smile1.gif

Så skönt att Adam sover bra på natten! Bara att njuta

Här är det också lugnt idag. Vi var och pulsade i snön en timme, men annars tar vi det lugnt. Victor leker i babygymmet, jag läser och dricker kaffe.

Väldigt skönt att inte att något planerat idag

På fredag kommer min bror hit, vi har inte setts på över ett år så det ska bli kul.

Kram!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-01-26 14:23:33 följande:

Ni som har barn runt tre månader (Lovisa är 3,5) har ni testat lekarna som föreslås i Växa och upptäcka världen? De är verkligen klockrena! Flygplanet, att dra sig upp och att stå är populära här, plus skallror och bitleksaker och att busa med storasyster smile2.gif Gå på prommis i bärselen är också poppis om det inte är dags att sova. Liggvagnen är nämligen så tråkig då man inte ser nåt smile5.gif så fått sätta en kudde under huvudet så hon kommer upp och halvsitter istället. Är ju för liten för sittdelen ännu. Men snart så smile5.gif

Håller med. Att flyga är en stor favorit sedan 1 månad ungefär (han kiknar av skratt), att stå är också väldigt roligt och bitleksaker är perfekta då allt ska undersökas via munnen nu.

Tänker faktiskt byta till sittdelen till helgen, då är Victor gammal nog med tanke på att Bugaboo sittdelen kan användas rätt tidigt. Han börjar bli mer vaken på promenader så det blir bra med att han får se mer!
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-01-26 12:49:54 följande:
    Tack tack vsg och Irma då kör vi också på Rota.

Pratat med bvc och det finns ingen hjälp att få tyvärr, de tror att nästäppan beror på att hon är liten och att de blir bättre när hon växer. Undra hur lång tid det kommer att ta :(

Nezeril har inte hjälpt ett skvatt, så då är det väl ingen ide att jag fortsätter med det, eller vad säger ni?
    Hon är då uppenbarligen inte förkyld, det är förmodligen "bara" trånga luftrör och det enda du kan göra är att vänta, som BVC sa.

Så nej, jag skulle inte fortsätta med Nezeril. Det är lite som att ge antibiotika till någon som har en virus, det hjälper inte!

Kram
  • Blomman701

Nu frågar jag er som varit gravida nyligen: vaccinerade ni er mot influensan nör ni var gravida?

Kan inte för mitt liv bestämma mig hur jag blr göra.

• villsågärna38
    Blomman701 skrev 2015-01-26 15:34:24 följande:

Nu frågar jag er som varit gravida nyligen: vaccinerade ni er mot influensan nör ni var gravida?

Kan inte för mitt liv bestämma mig hur jag blr göra.

Nej jag gjorde inte det. Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-01-26 15:10:37 följande:

Håller med. Att flyga är en stor favorit sedan 1 månad ungefär (han kiknar av skratt), att stå är också väldigt roligt och bitleksaker är perfekta då allt ska undersökas via munnen nu.

Tänker faktiskt byta till sittdelen till helgen, då är Victor gammal nog med tanke på att Bugaboo sittdelen kan användas rätt tidigt. Han börjar bli mer vaken på promenader så det blir bra med att han får se mer!

• villsågärna38

Hej Igen

Va roligt med din bror. Bor han i Frankrike? Kul för honom att träffa Victor Härligt med prommis också. Tristaste med att vabba är att man inte kommer ut men imorgon ska vi försöka det. Ska ju gå minst 48 Tim från diarré el kräks innan man får gå på förskolan igen så även om storasyster är bra nu kan hon inte gå imorgon. Kan fortfarande smitta.

Ja 4,5 mån är nog ganska lagom att byta om de är stadiga i kroppen. Lovisa försöker liksom sätta sig upp hela tiden (fast hon inte kan såklart) så snart är vi där med. Men hon trillar ner i åkpåsen i sittdelen nu så funkar inte ännu.

Kram

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015