villsågärna38 skrev 2015-01-26 16:52:49 följande:
Men jag trodde hon sov bra på sidan? Hade hon inte sovit 23-09 härom natten med bara ett par amningar. Det är ju enormt bra för en bebis i hennes ålder. Funkar det att ligga på sidan så har du ju en bra lösning på det problemet. Förhoppningsvis sover hon några timmar i sträck då iaf. Kram
Jag förstår att mina inlägg kan låta lite tvetydiga ibland. Jag lägger henne på sidan och då blir hon inte täppt men tyvärr så tippar hon över på rygg ofta och då blir hon täppt och vaknar av det o blir ledsen jag vaknar så klart, eller så är jag redan vaken då jag inte har hunnit somna om, och lägger henne på sidan igen, hon somnar om nästan direkt. Varken hon eller jag får en sammanhängande sömn, ca 8 ggr under natten får jag vrida på henne, om hon inte har börjat munandas. När hon sover som djupast så ligger hon kvar på sidan ett bra tag, det är min räddning då jag får ett par timmars sömn (så ja, helt sömnlöst blir det ju inte så klart) Även om hon har sidokudden så lyckas hon vända sig på rygg, verkar vara hennes favvoställning, synd att hon inte fattar att hon blir täppt av det. Det är i varje fall skönt att hon somnar tidigare nu, att hon inte är vaken till 2:00 som tidigare för det var enormt frustrerande, så är enormt glad för det lilla framsteget! Med andra ord så ville hon sova från 23-09 men blev väckt av sim nästäppa, som tur är somnar hon om men det är svårare för mig.