• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Kelsson1

VSG: Gran Canaria Playa Feliz, bra med mindre barn älskade personalen och maten var riktigt bra. Turkiet, Side Seven Seas bra med små barn men även för äldre ungar, riktigt bra vattenrutchkanor både för stora och små underbar personal och mycket att välja mellan i matsalen.
    Undvik Bodrum Imperial, mycket engelsmän och därför är all mat sönderkokt, vägarna är av kullersten så sulky är uteslutet, städningen är obefintlig om man lyckas få det på en tid då barnen inte sover så kan INTE rekommendera det.
    Hotellet ni ska till såg underbart ut.

• villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-01-24 09:43:38 följande:

VSG: Gran Canaria Playa Feliz, bra med mindre barn älskade personalen och maten var riktigt bra. Turkiet, Side Seven Seas bra med små barn men även för äldre ungar, riktigt bra vattenrutchkanor både för stora och små underbar personal och mycket att välja mellan i matsalen.

Undvik Bodrum Imperial, mycket engelsmän och därför är all mat sönderkokt, vägarna är av kullersten så sulky är uteslutet, städningen är obefintlig om man lyckas få det på en tid då barnen inte sover så kan INTE rekommendera det.

Hotellet ni ska till såg underbart ut.

Oh tack snälla för tipsen Har hört att Sun Wing i Aguireguin (om det stavas så??) på Gran Canaria också är bra men inte varit där själva. Bra med lite barnvänliga resetips!! Kram
  • Kelsson1

VSG: Tack själv, har funderat på Teneriffa men inte vågat boka något då man inte känner till hotellen där , har också hört bra om Arguineguin men inte heller besökt det.

• villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-01-24 09:52:49 följande:

VSG: Tack själv, har funderat på Teneriffa men inte vågat boka något då man inte känner till hotellen där , har också hört bra om Arguineguin men inte heller besökt det.

Vi åkte på rekommendation förra året. Jade heller aldrig varit där. Hotellet ligger en bit ifrån Playa Americas som är den stora turiststranden. Man kan åka gratisbuss dit om man vill shoppa. Ligger nära. Hotellet är prefekt för barn men hade aldrig åkt dit utan, mkt barn och stimmigt i matsalen. Men var perfekt då vi var där med busig nästan 2-åring sist Helt ok mat, mkt att välja på men ingen gourmetupplevelse direkt Underbar utsikt, fräscht, bra pooler och barnklubb/minidisco osv. Inga kullerstenar
  • Kelsson1

VSG: Låter perfekt med en treåring också
    Seven Seas hade flera pooler, en bebis pool med tak och utöver den barnpool med rutschkana och dessutom "wavepool" utan vågor som också kunde användas av dottern så hon var i sjunde himlen (hon älskar vatten) och ville inte hem. Var också stimmigt i matsalen och gick att hitta gourmet upplevelser men man fick söka lite men som sagt perfekt med småbarn. 

• glader

Usch, lider med er som inte får sova, ren tortyr Har inga bra tips heller, här var det så att det plötsligt bara vände, både med dygnsrytm och längre sovperioder.
    Vågar knappt säga det men Hedda sov 21-07 inatt igen och så är hon inte ens sur när hon vaknar utan ler och är söt, älskade hjärtat! Hjärta

Apropå semestrar har även vi bokat. Det bli La Manga i Spanien i september, vi har hyrt ett stort hus med pool och så tar vi med farmor och mormor (barnvakt, hihi) och några kompisar. Det blev ganska billigt och tycker det ska bli mysigt att hänga där, grilla och göra små utflykter

• johjen

Vi har också hyrt hus i Spanien i september via min pappas jobb. De har ett hus i Puerto Banous utanför Marbella som har fyra sovrum, pool mm. Pappa och hans särbo och bror med familj ska dit också. Har varit mycket där i min ungdom då en av mina barndomsvänner haft hus där. Jag och sambon är lediga samtidigt då och planerar att bila ner och ta god tid på oss och stanna mycket på vägen och kanske vara ute 3-4 veckor sammanlagt! Någon som bilat långt med en liten? Adam kommer vara ca 11 månader då.

• Danisen

Ja, det är en tortyr. Hoppas att det vänder här med snart.

Tänkte att sambon kunde ha henne på dan så jag fick vila, då vägrar hon somna hos honom så nu somnade hon precis i mitt knä. Ska försöka lägga henne hos sin pappa när hon somnat djupare.

Vi har hyrt en bed & breakfast utanför Milano i juni, när det är world dogshow. Med min mamma och massa andra hund folk ska bli kul. Maja kommer vara 7,5 mån ca.

• Kelsson1

Drömmen är att äga egen lägenhet i Spanien som man kunde åka till när man ville , kanske någon gång i framtiden...

• villsågärna38
    johjen skrev 2015-01-24 10:37:19 följande:

Vi har också hyrt hus i Spanien i september via min pappas jobb. De har ett hus i Puerto Banous utanför Marbella som har fyra sovrum, pool mm. Pappa och hans särbo och bror med familj ska dit också. Har varit mycket där i min ungdom då en av mina barndomsvänner haft hus där. Jag och sambon är lediga samtidigt då och planerar att bila ner och ta god tid på oss och stanna mycket på vägen och kanske vara ute 3-4 veckor sammanlagt! Någon som bilat långt med en liten? Adam kommer vara ca 11 månader då.

Vi bilade ner till södra Polen då storasyster var drygt ett år. Skulle ner på ett bröllop. Mellanlandade i Skåne där farmor och farfar bor och tog sen båten över. Gick bra men går inte att köra för långa pass med barn som är drygt ett. Inte vår dotter iaf i den åldern Kan inte säga att långbilande direkt var att rek i den åldern men det går. Hon var 14 månader och kollade på Teletubbies på dvd lite också då vi åkte dagtid. Rek att köra kväll/natt annars.

Sommaren har vi inte planerat klart ännu men blir nog hus i Frankrike och så Österlen en del. Maken blir ledig ett par månader ihop med mig i sommar

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015