Irma01 skrev 2015-02-28 22:10:13 följande:
Inte förvånad över Svaret från bvc. Som jag skrev tidigare hade en tjej i min mammagrupp samma problem (och barnet hade mycket eksem o utslag) och till slut fick hon bra hjälpnödiga hon kom till Astrid Lindgrens barnsjukhus! Men fick kämpa själv i 4 månader...
När det gäller dina svärisar får du be din man att vara tydlig med sina föräldrar om vikten att utesluta MP för er dessa två veckor.
Och att du är inte intresserad att höra deras egna slutsatser. Att ni känner er bebis bäst. Att du är trött och behöver hjälp inte kritik.
Hoppas du får litenhet sömn under veckan, så du orkar med dem.
Kram!
Ha ha, tack Irma. Jo tack, sömn behövs verkligen för att orka med dem och för att kunna ha ett bra humör. De är verkligen så galet inskränkta, de ifrågasatte tom varför vi köpte färdigblandad ersättning (då vi gav det) och de tyckte minsann att vi kunde blanda själva för det gjorde man ju på deras tid. De ifrågasätter minsta lilla grej. Men jag sa faktiskt ifrån nyligen på ett bra sätt, men då lekte farmor storken, hon kunde inte minnas eller ville kännas vid att de hade ifrågasatt ngt överhuvudtaget. Det bästa är nog att bara vara tyst när de säger ngt, de är så tröga så att de fattar inte ändå när man förklarar ngt. Det finns så klart mycket positivt med dem också så jag tycker om dem ändå, men en aning krävande är det ändå..
Kram