villsågärna38 skrev 2015-02-27 10:07:31 följande:
Hej!
Nåt kräksjukevirus är det. Hon kräktes tre gånger igår kväll men sen inte mer och mkt piggare idag. Går nåt på dagis just nu, varit likadant för de flesta, kräks 1-3 ggr och sen inget mer förutom feber för en del.
Det jobbigaste just nu är att Lovisa är supergnällig och har svårt att komma till ro och sova. Vill bli buren el underhållen konstant. Ammar igen nu och hoppas hon somnar snart. Jobbigt att inte hinna gosa och mysa med sjuklingen i den utsträckning jag skulle vilja. Hade velat vara själv med henne idag men, men... Inget att göra år. Bara göra det bästa av situationen.
Kram
Typiskt att allt händer samtidigt...men du gör ju ditt bästa och dina tjejer har är verkligen lyckligt lottade att ha en sådan mamma! Stora kramar, hoppas allt lugnar ner sig snart.
johjen skrev 2015-02-27 10:24:35 följande:
Hej vänner!
Oj vilken skillnad det är när man får sova lite bättre. I natt fick jag sova ett 4 h pass och några 1,5 h pass så säkerligen fått 7 h sammanlagt. Just att få 4 h i ett sträck gör susen!
Idag är det en vecka sedan vi började ordentligt med veckoplanering och matschema samt att jag nu äter mjölkfritt, undviker socker och för mycket gluten och försöker äta mer protein och grönt och mår mycket bättre. Ställde mig på vågen imorse och gått ner 1,2 kg! Det första jag gått ner sedan efter förlossningen! Så glad och återigen visar det att det är så viktigt med rätt kost och att röra på sig (gått promenader också). Känner mig inspirerad att forsätta och främst för att jag mår bättre men givetvis kan jag gå ner några kg på kuppen blir jag ju inte ledsen! Kommer få en del besök i helgen och nästa helg åker vi på weekendresa till ett mysigt ställe i Skåne så det blir en del utmaningar att hålla sig till detta. Maten är inget problem, här hemma serverar jag den kost vi äter nu och till efterrätt blir det färska bär med havregrädde (och socker för dem som vill!) men det blir värre när vi är borta..
Idag kommer min mamma och hennes man hit och hoppas de kan underhålla Adam lite så jag kan göra något annat. Sambon ska träffa några vänner efter jobbet, unnar honom verkligen det första gången sedan Adam kom, och hunden är hemma med oss så vi får alla ta oss en promenad under dagen trots regn och blåst. Vad ska ni andra göra idag?
Irma, hur har natten varit? Har Victor fått någon tand ännu?
Kram
Nej, ingen tand här ännu! Just hemkommen från promenaden, Victor har fått sin lunch (broccoli och potatis puré idag), och vi ska ta det rätt lugnt resten av dagen. Natten var Ok, fick sova från kl 2 till kl 6, så känner mig rätt utvilad!
Matschemat brukar vara en stor hjälp då man undviker "snabba" beslut som ofta blir sämre lösningar. Underbart att du mår bättre och känner dig piggare, grattis till viktnedgången, men det viktigaste är som du skriver att du mår bättre!
Låter härligt med helgplanen, hoppas ni får det mysigt!
Kram
glader skrev 2015-02-27 08:34:08 följande:
God morgon!
Okej natt här förutom att jag återigen har svårt att sova. Katterna har också härjat ovanligt mycket inatt. Men nu är det fredag!
Håller också mina tummar för dig och familjen vsg, hoppas verkligen ni slipper kräkeländet!
Kram
Tänk att något ska det alltid vara! Härligt med fredag verkligen
Kram