• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38
    Längtar12345 skrev 2015-02-23 22:34:12 följande:

Ligger i sängen och bredvid mig ligger min fina dotter och sover lugnt. Jag kan inte fatta att hon är här. Tänk att vi lyckades tillslut. Någonstans trodde jag nog aldrig att det skulle gå vägen. Känner mig så lycklig och ödmjuk!

Även när vi har det tufft och jobbigt och är trötta så är vi så lyckligt lottade.

Kram och godnatt. Hoppas vi alla får några timmar sömn i natt

Ja visst är det fantastiskt!! Man får sånna lyckorus emellanåt. Jag kan fortfarande inte fatta att jag har två prinsessor Livet är allt bra underbart! Njut av din lilla guldklimp! Min minsta snusar bredvid mig i sängen nu också efter att ha ätit. Har stoppat in sina små fötter mellan mina lår lilla gulkesnuttan

Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-02-24 01:52:30 följande:

Mycket fint skrivet! För min del är det så lätt att glömma bort denna lyckan då det har varit så kämpigt men den finns där långt inne och det börjar nog rätta till sig. Alice har inte haft ont i magen sedan i lördags morse och lärt sig att sova på sidan samt att fönstret ger mindre täppa så det börjar bli bättre allt nu :)

Dock sover hon fortfarande inte så bra på morgonen, kanske har hon blivit van vid att vakna stup i kvarten. Hoppas att det rättar till sig och att även jag kan sova de stunder som erbjuds, inte alltid så lätt när man har jour.

Kram

Men va fantastiskt att hon inte har ont i magen längre. Njut av det Lelle!! Det är ju något oerhört positivt. Och att täppan är lite bättre. Underbart!! Bra jobbat mamma Lelle

Nog många som sover lite mer oroligt mot morgonen. Lovisa med. Jag ammade vid 03.30 (vi liggammar alltid i sängen på natten) och sen fick hon sova kvar hos mig. Då sover hon bra på morgonen och jag med. Ammade igen 05.30 men hon somnade om med en gång. Sen brukar hon sova till 07 ca. Vi hade en lite bättre natt i natt. Hon sov 20-23.30 innan dess och sen till 03.30. Bara ammat 10-15 minuterspass på natten.

Ang läggning så brukar det ta ca 30 minuter. Jag ammar och lägger ner henne. Nu då hon haft sin tand eller då hon varit dunderförkyld tidigare har hon velat amma längre. Nog en timme istället. I vanliga fall brukar jag amma ena bröstet i soffan en stund innan. Byta blöja och till pyjamas och sen liggamma andra bröstet i sängen i vårt sovrum. Sen lägga ner henne i hennes säng. Ibland sover hon, ibland inte, men är hon mätt och trött då somnar hon i sin säng. Har hon ont el är dunderförkyld så funkar det dock inte riktigt så utan brukar bli en timmers amning ist innan hon kommer till ro.

Kram
  • johjen

Ligger i sängen och bredvid mig ligger min fina dotter och sover lugnt. Jag kan inte fatta att hon är här. Tänk att vi lyckades tillslut. Någonstans trodde jag nog aldrig att det skulle gå vägen. Känner mig så lycklig och ödmjuk!

Även när vi har det tufft och jobbigt och är trötta så är vi så lyckligt lottade.

Kram och godnatt. Hoppas vi alla får några timmar sömn i natt

Så fint och sant det du skriver! Kram på dig!
  • villsågärna38

Hur har natten varit tjejer? Irma och Johjen - allt väl?

Träningsvärk idag Irma? Blir så impad av din träning.

Toppen mer matsedel och veckohandling Johjen. Vi gör så med, här lagas det ju middag varje dag eftersom vi har en större tjej och alltid vill äta tillsammans när maken kommer hem. Sen är det ju lite kaos till och från med bebis som ibland är gnällig då vi ska äta och tvååring som då blir påverkad av detta och får svårt att sitta still men ambitionen är god iaf och maten med

Kram

• Irma01

Kram och godnatt. Hoppas vi alla får några timmar sömn i natt smile1.gif

Så sant <3.
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-24 07:56:35 följande:

Hur har natten varit tjejer? Irma och Johjen - allt väl?

Träningsvärk idag Irma? Blir så impad av din träning.

Toppen mer matsedel och veckohandling Johjen. Vi gör så med, här lagas det ju middag varje dag eftersom vi har en större tjej och alltid vill äta tillsammans när maken kommer hem. Sen är det ju lite kaos till och från med bebis som ibland är gnällig då vi ska äta och tvååring som då blir påverkad av detta och får svårt att sitta still men ambitionen är god iaf smile1.gif och maten med smile5.gif

Kram

Hej!

Natten har varit så där, han vaknade relativt många ggr (kl 23, 01, 04.30) ovh tyckte vid halv fem att det var morgon...

Skönt att det enda på schemat idag är hundträning kl 15, vi hinner förhoppningsvis vila lite, om inte annat framför VM och Kalla . Måste ju passa på heja när man kan titta!

Lite stel i benen idag . Behöver verkligen träna då jag känner att jag har dålig hållning och svankar alldeles för mycket. Svårt att alltid tänka på det när man bär osv!

Hoppas ni får en bra dag, här är det dags för lite amning...

Kram!
  • johjen

Oj vilken natt.. Adam somnade kl 21 och jag kom inte i säng förrän kl 22;30. Kl 22:45 började hunden hulka och jag fick släppa ut honom då han mådde dåligt. Sen hade vår käre hund svårt att komma till ro, han tassade runt på parketten, grejade i sin säng, min säng, sambons säng tills han äntligen kom till ro kl 01. Kl 02 vaknar Adam och vill äta. Liggammar honom i min säng och slumrar till kl 03 vaknar jag av att jag ligger intryckt mellan min och Adams säng. Lägger över Adam i sin säng och kl 03:45 vaknar han till och jag lägger handen på honom en stu så han somnar om. Kl 04 somnar jag och vaknar kl 07 att Adam vill äta! Han vill inte somna om efter denna amning så dags att gå upp! Blir till att sova någon gång med Adam under dagen..

Ha en fin dag alla!

Kram

• johjen

Lelle, skönt att det verkar lite bättre för er! Stor kram till dig din kämpe!

• Irma01
    lelle75 skrev 2015-02-24 01:52:30 följande:
    Mycket fint skrivet! För min del är det så lätt att glömma bort denna lyckan då det har varit så kämpigt men den finns där långt inne och det börjar nog rätta till sig. Alice har inte haft ont i magen sedan i lördags morse och lärt sig att sova på sidan samt att fönstret ger mindre täppa så det börjar bli bättre allt nu :)

Dock sover hon fortfarande inte så bra på morgonen, kanske har hon blivit van vid att vakna stup i kvarten. Hoppas att det rättar till sig och att även jag kan sova de stunder som erbjuds, inte alltid så lätt när man har jour.

Kram
    Men så skönt Lelle!! Riktigt bra kämpat, kram!
  • Bell13
    glader skrev 2015-02-23 18:05:27 följande:
    Åååh, vad roligt att höra!!! Jag har själv just införskaffat ytterligare ett par, de mörkblå jeansen och jag lever i dem dag som natt Passar ju till både vardag och fest också. Jättekul att du gillar dem och att jag kunde tipsa om dem.
    Snygg rumpa får man också
    Jag måste också köpa fler. Har gått upp 13 kg och köpte medium och de satt perfekt. När jag gått ner mina mammakilon tror jag att jag hamnar på small igen Glad så jag väntar till efter sommaren, då borde jag vara på banan igen. Skulle så gärna vilja ha ett par vita men vet inte om det finns. Älskar jeans, ja byxor överhuvudtaget med låg midja. Dessa är verkligen de snyggaste jag ägt Solig
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015