johjen skrev 2015-02-28 21:05:21 följande:
Låter ändå som ni haft en lugn och skön dag trots att storasyster inte varit helt i form. Skönt att det inte blev värre! Kram
Irma01 skrev 2015-02-28 19:51:16 följande:Tack, vi har haft en bra dag. Åkte en sväng till Fredells för att titta på tapet till Victors rum, och var hemma för att följa tre milen från soffan. Dessutom har vi bakat bullar och gått promenad med vovven. Victor har varit på gott humör och sover nu. Han har bjudit på många skratt idag <3.
En rätt lugn dag här med alltså! Skönt att storasystern är på bättringsvägen .
I morgon är jag bjuden på brunch, så lyxigt
Ha en härlig lördag kväll!
Kram
För att ha haft en lugn dag så verkar det ändå som ni hunnit med en hel del! Mysigt med brunch, blir det utan Victor då? Hoppas ni får trevligt. Kram
Vi har haft en bra dag med besök från Stockholm. Adam har varit lite gnällig idag med men gillar ju när det händer saker och att man håller på med honom så det gick ändå rätt bra. Min väninna som var här är van hon har själv tre barn, två i livet och ett i himlen, så hon är rätt härdad mot bebisgnäll.
Ikväll testar vi om Adams pappa kan natta honom. Jag ammade precis utanför sovrummet i en fåtölj och gick in och la honom i hans säng medan sambon låg i min säng strax bredvid och sjunger sakta för honom. Hör tyvärr gnäll från sovrummet nu så vi får väl se hur det går.. några tips hur man ska få den icke ammade partnern att kunna lägga bebisen?
Kram på er!
Ja, brunchen är hos en granne men Victor ska iväg med sin pappa till stan och träffa farfar. Det brukar fungera fint att vara ifrån mig 4 timmar och nu när han äter puré också så ska det nog gå bra. Viktigt för pappan att få egen tid med Victor, och skönt för mig att kunna äta brunch utan små fingrar som greppar allt
Har inga bra tips, vi vände på rutinen, amning först, sedan upp och bada (varannan dag) och pyjamas som då maken tar hand om och det gick utan stora problem. Ni får ge det några dagar, det kan ta en stund för Adam att vänja sig. Håller tummarna!
När det gäller din mamma förstår jag verkligen hur du känner. När man berättar om jobbiga saker vill man gärna ha stöd, inte den typ av svar du fick...tyvärr kan man inte göra mycket åt saken, ibland behöver man distansera sig helt enkelt!
Hoppas att nattning gick ok, kram.