glader skrev 2015-03-02 09:25:58 följande:
Hej tjejer!
Hann inte in här på hela dagen igår men oj vad ni är flitiga!! Låter som flera av er har det jobigt med förkylningar och sömnlösa nätter, all styrka till er! Har nästan dåligt samvete för att jag har det för bra och vågar inte riktigt skriva om vår situation för att jag inte vill provocera er som har det tufft. Om ni undrar varför jag inte delar med mig så mycket...
Har några frågor som säkert är väldigt basic men jag är ju total nybörjare så jag frågar er experter (och ber om ursäkt för dumma frågor)
- Smakportioner - hur gör man för att riktigt komma igång och få dem att äta mer och mer? Jag har hållit på i några veckor nu men tycker inte det går framåt, det mesta kommer fortfarande ut och tror egentligen inte hon får i sig något alls Ska man truga längre, ge portioner flera gånger om dagen eller vad?
- Ljud - är det fler som har bebisar som låter som Darth Vader?? Hedda har ett nytt ljud sedan någon vecka tillbaka, hon låter verkligen som ett monster med ett gurglande väsande ljud långt ner i halsen och i affären tittar folk konstigt på henne och tror hon håller på att kvävas eller nåt Tycker själv det är hysteriskt roligt men det måste ju verkligen skava nere i halsen!
- Blöjbyte - Ska man tvätta med rengöringsservetter varje gång, dvs även vid kissblöja? Säkert urdum fråga men jag tycker Hedda blir irriterad av för mycket rengörande men det är klart man vill ta bort kisset liksom... Hur gör ni?
Kramar och trevlig måndag på er!
Hej!
Den här tråden är ju inte bara till om man har jobbigt. Klart du ska skriva ändå om du vill. Jag har det för det mesta toppenbra men skriver iaf
Har haft drömnatt i natt, Lovisa är harmonisk och sover i vagnen sen en timme. Storasyster frisk och på dagis. Jag dricker kaffe och läser tidningen just nu