lelle75 skrev 2015-03-02 22:05:00 följande:
Tack vad gullig du är! Är så trött idag och känner att jag måste läsa ditt inlägg imorgon igen så att jag kan ta in allt. Det snurrar just nu i huvudet.
Känner också att jag är lite snurrig när jag skriver mina inlägg så ibland minns jag inte ens vad jag har skrivit.
På natten är det som en tät dimma och jag bör nog försöka att inspektera Alice och kolla om hon sover eller inte. Är nog lite rädd för att hon ska skrika på natten så att hon väcker pappa så kan hända att jag tar upp henne lite för fort, men vet knappt. Hon gallskriker så ofta så man är väl rädd för det.
På dagen tar jag aldrig upp när hon gnäller, försöker att avleda och sätter på musik som hon gillar och då kan hon sitta själv ett tag till, ganska länge dessutom, så börjar få mer och mer tid på dagen :)
Kram
Hej vännen,
Vad skönt att läsa att det går bättre och bättre under dagen för er.
Precis som Glader skriver, så förstår jag verkligen att du gör som du gör under nätterna då det enda man fokuserar på är att få slut på skrikandet. Det är helt naturligt! Jag känner så för dig då jag kan inte föreställa mig hur det måste vara att lida av så mycket sömnbrist. Kan du passa på att vila lite under dagen nu när Alice är nöjd? Hur är det med hennes mage nu? Fortfarande mycket pruttar? Visst är hon "bara" tre månader? Hur är det med täppan? Vaknar hon fortfarande av den?
Skulle t.e din man kunna vara hemma en dag, om nu Alice börjar bli nöjdare så att du kan ta och försöka sova åtminstone en hel förmiddag? Eller ammar du i samma takt på dagen också?
Glöm inte att du är en fantastisk mamma och att även om det inte känns så så kommer det verkligen att bli bättre.
Stora kramar!