• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Judda
    lelle75 skrev 2015-03-04 10:43:26 följande:

Haft en bättre natt, troligtvis för att Alice somnade så sent. Sovit 3 x 2 timmar och jag sov hyfsat bra. Vid första passet väckte Alice mig och då kände jag hur djupt jag sov. Så himla sköööönt. Lillskruttan sover fortfarande på mitt bröst, hon är så trött nu då hon somnade så sent. Hon somnade nyss om på mitt bröst med sin lilla tumme i munnen. Så himla skönt att hon börjat ta tummen som kan söva henne. Eller kan det vara en nackdel att ta tummen så tidigt? Suger era små på tummen och hur tidigt började dem?

Doris suger på tummen ibland. Hon är fem veckor nu och tror hon var kanske tre v första gången hon sög på tummen. Jag försöker ta ut den och få henne att ta nappen istället, men hon har inte riktigt lärt sig. Svårare att vänja av tummen än nappen sen när det är dags, tänker jag.
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-03-04 10:48:56 följande:
    Va härligt! Oroa dig inte för tummen nu utan njut lite istället och mys med din lilla skrutta. Kram
    Hehe, är inte orolig. Tyckte bara att det var så avancerat för en sån liten att suga på tummen men det kanske är vanligt. Tror inte att det kan vara ngn nackdel (förutom kanske sneda tänder när de blir större). Var mest nyfiken på om det kan vara ngn nackdel som man inte tänkt på :)
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-03-04 13:07:35 följande:

Hehe, är inte orolig. Tyckte bara att det var så avancerat för en sån liten att suga på tummen men det kanske är vanligt. Tror inte att det kan vara ngn nackdel (förutom kanske sneda tänder när de blir större). Var mest nyfiken på om det kan vara ngn nackdel som man inte tänkt på :)

Det enda jag kan komma på är som Judda skriver, svårare att sluta med än med napp Tandläkarna vill ju att man slutar vid 3 ungefär. Gulp säger jag bara!! Vi är ju snart där och vår stora tjej verkligen älskar sina nappar...
  • johjen

Adam suger också på tummen ibland och har länge försökt med napp men han vill inte ta den. Vad jag förstår suger vissa barn på tummen och inget man kan lära bort.

• Danisen

Asså här har blöjorna börjat läcka varje gång hon bajsar, i ryggen, där fram och i benen. Aldrig gjort innan. Är det för liten storlek då tro?

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-03-04 16:03:14 följande:

Hur har det gått Johjen? Mår Adam bättre nu? Kram

Tack för din omtanke!

Adam är fortfarande gnällig men lite bättre ändå. Lydde ditt råd och gav alvedon och tycker att han blev något bättre och gladare av det. Ska ringa BVC imorgon och bara höra vad de säger, hur länge man kan ge alvedon m. Jättefint väder här idag och ville inte lägga honom i vagnen om han har ont i öronen ( när jag tänker efter skrek han en del nör jag var ute och gick igår!) så testade att gå med babybjörnen framåtvänd en sväng i skogen. Gick jättebra och Adam verkade gilla det! Stannade sen och snacka med lite grannar så man fick sin sociala dos för idag.. :)

Hur mår ni idag? Lovisa sovit något?

Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-03-04 16:55:47 följande:

Asså här har blöjorna börjat läcka varje gång hon bajsar, i ryggen, där fram och i benen. Aldrig gjort innan. Är det för liten storlek då tro?

Kan va så. Hur mycket väger hon och vilken storlek har ni? Är det bajs el kiss som läcker? Kram
  • villsågärna38
    villsågärna38 skrev 2015-03-04 17:32:40 följande:

Kan va så. Hur mycket väger hon och vilken storlek har ni? Är det bajs el kiss som läcker? Kram

Såg nu att det stod bajs. Amningshjärna Jag byter upp i storlek redan i underkant och sen viktigt att dra åt i midjan. Är blöjan kissig då hon bajsar och hon bajsar mycket kan det ju även svämma över pga det. Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015