Irma01 skrev 2015-03-03 09:05:39 följande:
Hej vännen,
Vad skönt att läsa att det går bättre och bättre under dagen för er.
Precis som Glader skriver, så förstår jag verkligen att du gör som du gör under nätterna då det enda man fokuserar på är att få slut på skrikandet. Det är helt naturligt! Jag känner så för dig då jag kan inte föreställa mig hur det måste vara att lida av så mycket sömnbrist. Kan du passa på att vila lite under dagen nu när Alice är nöjd? Hur är det med hennes mage nu? Fortfarande mycket pruttar? Visst är hon "bara" tre månader? Hur är det med täppan? Vaknar hon fortfarande av den?
Skulle t.e din man kunna vara hemma en dag, om nu Alice börjar bli nöjdare så att du kan ta och försöka sova åtminstone en hel förmiddag? Eller ammar du i samma takt på dagen också?
Glöm inte att du är en fantastisk mamma och att även om det inte känns så så kommer det verkligen att bli bättre.
Stora kramar!
Tack vännen för allt ditt stöd och pepp!
Hon är 3 månader drygt. Magen är bra till och från men ibland en hel del skrik. (Men sällan skrik nattetid, tack och lov) Täppan är verkligen under kontroll så länge fönstret är öppet och det kommer lagom med frisk luft in i rummet och så länge hon ligger på sidan. Hon har ju en sidokudde som hon börjat vänja sig vid. I början blev hon jättearg på sidokudden. Så fort man lägger henne på ryggen så är det kört. Så nej, hon är inte besvärad av täppan längre vilket verkligen är en seger. MEN hon vaknar i samma uträckning ändå. Försökte att vara mer på alerten inatt och hon vaknade typ en gång i timmen efter 2:30. Hon var klarvaken med öppna ögon och gnällde men somnade om i famnen direkt. Tog upp henne fort då jag behöver en utvilad sambo på kvällen. 6:30 imorse vart jag så trött och frustrerad så jag prövade att lägga ner henne själv, gick ut ur rummet (med babyvakten som även filmar) hon skrek så klart men jag gav inte upp. Tog inte tiden men hon skrek max 10 min, kanske var det bara 5 min. Det gjorde ont i mammahjärtat men det var ju inte det där onda skriket som när hon har ont i magen (då måste man ju trösta). Hör och häpna, hon tystnade efter ett tag och sen somnade hon själv!!!! Vilken seger! Hade hela tiden 5-minutersmetoden i bakhuvudet! Tror bara att lillan blivit enormt bortskämd och jag är så glad över att hon så enkelt accepterade att somna själv. Och hon sov 1,5 h, gick in efter att hon somnar och lade mig bredvid henne, jag somnade väl till men inte så djupt. Alice sover fortfarande mycket på dagen så kanske blir det svårare att sova djupt på natten..
Stort tack Irma för pepp så att jag tog mitt förnuft till fånga och vågade göra detta!
Tack alla ni andra också för all vägledning, stöttning och peppning! Det behövs verkligen när man är så trött och inte kan tänka klart
Många kramar till er alla!