villsågärna38 skrev 2015-03-05 04:57:35 följande:
Härligt med mammalunch
Ja i vanliga fall sover hon 3, max 4 timmar men hon var nog trött igår. Kul då hon orkar vara uppe till 19.30/20 på kvällen också och det orkar hon inte om hon inte sover ordentligt på dan. Blir så kort stund för pappa annars som kommer hem 18. Jag lägger henne aktivt tre ggr per dag just nu. Annars vet jag inte hur mkt hon hade sovit alls. Går promenad el åker bil 9, runt lunch och 15. Hon kommer liksom inte till ro av sig själv just nu och blir oerhört gnälligt på em om jag inte hjälper henne att sova.
Nu har vi ammat klart
Kram
Ja, verkligen trevligt!
Victor brukar orka till runt halv sju, då brukar han få "kvällsmat" och vi sätter igång med rutiner. Så hans pappa hinner också, men när jag har försökt lägga honom så var det tyst i rummet i 15 min, och när jag gick in, låg han i sängen med sina stora ögon öppna och tittade på sin mobil över sängen....ska dock försöka lite mer. Han sover ju små stunder, och sover alltid i vagnen eller bilen.
johjen skrev 2015-03-05 07:26:51 följande:
Kul med mammalunch! Tänkte också bjuda in lite mammor här på ön när det blir lite varmare. Vi bor ju väldigt litet just nu men har stor trädgård och fin utsikt över havet. Längtar till våren!
Hoppas du haft en bra natt! Vår var ok men hade kunnat sova mer
. Ska iväg på läkarbesök idag och kolla sköldkörteln igen så dags att göra sig i ordning.
Ha en fin dag!
Kram
Natten har varit bra här tack! Sov kl 19, vaknade midnatt och sedan kl 4. Inget att klaga på alltså! Vad bra att du ska på läkarbesök, viktigt att hålla koll på sköldkörteln. Vi ska ta en barnvagnspromenaden med ett gäng mammor idag. Perfekt dag, solen lyser äntligen här!
lelle75 skrev 2015-03-05 06:15:35 följande:
Mycket bra natt!!!! Fått sova 3 x 2,5 x 1,5 (sov dock inte djupt hela tiden) enda lilla problemet är hon är att hon är trött så hon somnar om så fort och äter inte tillräckligt (vilket gör att hon kanske vaknar lite för fort av hunger.) Magen har varit jättebra, undrar om hon är allergisk mot MP eller om det är så att tarmarna börjar rätta till sig då hon är 3,5 månad snart.. Nu har hon somnat igen och om jag har tur så blir det kanske en timmes sömn till.
Hoppas att ni andra har haft en underbar nstt!
Kram
Vad härligt Lelle! Snart känner du dig som en människa igen
Kram på er alla mammor, ha en bra dag