villsågärna38 skrev 2015-02-27 16:58:21 följande:
Hej igen!
Skönt att du fått sova! Hoppas ni får bra hjälp av din mamma idag Johjen! Kul med maten och vikten Om du fuskarnån gång (dvs på er weekend) är der ju ingen fara. Det är ju vardagen som räknas. Så resonerar iaf jag
Skönt att du fick sova bättre. Hur har ni haft det idag Irma? Är magen ok?
Usch va jobbigt Lelle! Måste vara hemskt att ha det så tufft hela tide. Stackars dig och lilla Alice!
Här går det helt ok. Haft mycket mys och god med tjejerna under dan. Storasyster har fått en sjukpresent, en by bok vi läst flera ggr Hon har sovit 2,5 idag och är mkt piggare nu.
Lovisa däremot sover knappt alls. Hon somnade 10.15 och sov 1,5 tim. Sövde henne i vagnen i garaget Men sen har hon varit vaken till 16.15!!! Helt galet!! Hon har gnällt i omgångar (säkert tanden) men även varit glad, iaf då hon fått uppmärksamhet Jag har tyvärr fått jättemycket mjölk pga senaste veckans konstanta ammande (pga tanden). Brösten läcker ibland och mjölken sprutar så hon frustar, sätter i halsen och ibland gråter i början då hon ska äta. Inte kul Lovisa har blivit pruttig i magen också så lite ond cirkel just nu tror jag. Har blockammar ett par dar men ska testa pumpa båda brösten ikväll innan nattamningen. Den holländska metoden ni vet. Hoppas det får bukt på det hela. Tror Lovisa ibland blir mätt på förmjölken nu så hon står sig inte lika länge plus att hon blir gasig. Nåväl, rapporterar imorgon hur det utvecklar sig. Ingen mer magsjuka här iaf. Der är vi innerligt tacksamma för. Och ikväll är det fredag Underbart!!!
Trevlig helg alla!!
Kram
Hm hjälp av min mamma kan jag inte riktigt säga att jag fick men de hade med sig lunch i alla fall. Besviken ytterligare en gång på dem, henne och hennes man att de är så passiva och visst mamma vill gärna hålla Adam men det ska ju ske när det passar henner. Jaha bara att acceptera att det är såhär..
Hur känns det i bröstet nu? Adam har också velat amma varannan timme de senaste veckorna och har ganska mycket mjölk men än så länge funkar det. Skönt att det inte blev någon magsjuka!
Resonerar som du i vanliga fall gällande kosten men så rädd att jag ska komma ur balans igen och må dåligt och hamna i en negativ spiral. Blir ju säkert en del mjölkprodukter nästa helg men hoppas det inte påverkar för mycket.
Kram och trevlig helg till dig!