Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?
Läser i en tråd att folk har BMI på 38, 40 ja till och med 53 och undrar... HUR blir man så fet?
Märker man inte när det börjar gå åt fel håll?
Hur kan man tillåta sig själv att bli en (förlåt) val???
Läser i en tråd att folk har BMI på 38, 40 ja till och med 53 och undrar... HUR blir man så fet?
Märker man inte när det börjar gå åt fel håll?
Hur kan man tillåta sig själv att bli en (förlåt) val???
På mitt jobb (vi är ca 250 personer) ser jag så tydligt hur det hänger ihop.
De normalviktiga och smala har matlåda modell mindre, äter frukt och grönt. Går ut en promenad på lunchen och motionerar på fritiden.
De överviktiga har gigantiska matlådor, ofta med pasta och olika såser. Äter mycket vitt bröd, ingen eller lite frukt och grönt och går bara mellan kontoret och matsalen.
Eller går och går... en del vaggar fram.
De normalviktiga och smala har matlåda modell mindre, äter frukt och grönt. Går ut en promenad på lunchen och motionerar på fritiden.
De överviktiga har gigantiska matlådor, ofta med pasta och olika såser. Äter mycket vitt bröd, ingen eller lite frukt och grönt och går bara mellan kontoret och matsalen.
Jag äter alltid stora matlådor, kommer inte bli tjock för det. De som är stora/tjocka på mitt jobb. Äter lika mycket som mig fast sämre mat och dricker väldigt mycket mer alkohol och rör sig minimalt. Sen jobbar de också väldigt mycket (stillasittande) är med största sannolikhet rätt stressade till vardags.
Det är konstant prat om att gå ner i vikt även fast alla är män. Jag tycker det är rätt fascinerande hur till synes rätt intelligenta människor kan misslyckas med det trots att de vill, och förmodligen mår dåligt av att misslyckas.
Svaren i den här tråden känns som en ledtråd till varför man låter sig bli rejält tjock. Att det är så extremt känsligt att diskutera och att det tas som attacker säger något, frågan är vad. Något med självbilden, att man tycker att kroppen är en korrekt representation av vem man är. Något tjock=dålig personlighet ungefär. Så ser inte smala på kroppen enligt min erfarenhet.