Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?
Läser i en tråd att folk har BMI på 38, 40 ja till och med 53 och undrar... HUR blir man så fet?
Märker man inte när det börjar gå åt fel håll?
Hur kan man tillåta sig själv att bli en (förlåt) val???
Läser i en tråd att folk har BMI på 38, 40 ja till och med 53 och undrar... HUR blir man så fet?
Märker man inte när det börjar gå åt fel håll?
Hur kan man tillåta sig själv att bli en (förlåt) val???
Varför säger du chips,läsk osv.. ja kroppen behöver kolhydrater! Om du äter som du ska i normal portion är inget farligt! Du vet förstås vilka mineraler kroppen behöver? Jag har ingen lust att skriva en uppsats om vad som är vad! Min utbildning talar för sig! Va du utan dina kolhydrater och lycka till.
Varför säger du chips,läsk osv.. ja kroppen behöver kolhydrater! Om du äter som du ska i normal portion är inget farligt! Du vet förstås vilka mineraler kroppen behöver? Jag har ingen lust att skriva en uppsats om vad som är vad! Min utbildning talar för sig! Va du utan dina kolhydrater och lycka till.
Alla behöver vi något som pushar en istället för att höra alla säga att du måste gå ner i vikt, du kommer bli sjuk om du inte gör något, och en massa andra negativa saker. Hade jag hört en massa positiva saker så skulle jag ha gått ner i vikt för många år sedan men istället har alla bara klagat och klagat och då mår jag inte bra.
Jag gick som sagt ner 26 kg med en normalkost bestående av allt. Jag åt absolut kolhydrater i ren och hälsosam form. Kolhydrater är livsviktiga för hjärnan tex!
Det är inte det jag menar att det är andras fel men andra borde tänka på hur de säger det istället. Det hjälper inte att få en person att gå ner i vikt om man bara klaga. Det ger motsatt effekt istället. Pusha eller lämna personen i fred istället för att klaga.
Precis :) Grattis till nedgången
Varför behöver vi kolhydrater?
Det mesta av kolhydraterna bryts ner i kroppen till sockerarten glukos, som behövs som energi till cellerna. Glukos lagras i levern i form av glykogen som fungerar som energireserv. Hjärnan kan bara använda glukos som bränsle och behöver ungefär 100 gram glukos om dagen.