Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?
Läser i en tråd att folk har BMI på 38, 40 ja till och med 53 och undrar... HUR blir man så fet?
Märker man inte när det börjar gå åt fel håll?
Hur kan man tillåta sig själv att bli en (förlåt) val???
Läser i en tråd att folk har BMI på 38, 40 ja till och med 53 och undrar... HUR blir man så fet?
Märker man inte när det börjar gå åt fel håll?
Hur kan man tillåta sig själv att bli en (förlåt) val???
Omg orka diskutera med någon som tydligen vet bättre än nån som läst 5 år på universitetet. Men då så, du kommer leva länge och va frisk, smal och vältränad. Lycka till med bean, köttet och all grädde
Och det finns idrottar som inte äter de snabba kolhydraterna efter träning utan har andra knep oxå. :)
Jag har alltid varit lite småmullig. Stark som en oxe och med superbra kondis, men tjock i mina ögon. Eller ja när jag tittar på bilderna idag så ser jag inte en tjock tjej jag sen en muskulös vältränad tjej. Men jag vägde mer än syrran och var därför tjock och när jag tittade i spegeln så var det en tjockis jag såg.
Sen skaffade jag barn och la på mig några trivselkilon med de första tre. Inte så farligt, fortfarande inom kontrollerade former. Visst jag var tjock men inte fet och verkligheten såg mer ut som självbilden.
Sen blev jag gravid med fyran och då gick det utför. Hamnade i rullstol och sabbade ämnesomsättningen. Gick upp massor i vikt, blev deprimerad och mådde as. 100.8 kg vägde jag på inskrivningen till mitt snitt det ger ett BMI på 40.4
Efter förlossningen försökte jag gå ner och det har jag kämpat med i 5 år. Idag har jag ett BMI på 31 och jag kämpar för varje gram. Med en ämnesomsättning som går på lågfart så är det diet som gäller för att inte gå upp i vikt.
Vetenskap är en trolig källa. sen om du vill tro på mitt yrke bryr jag mig faktiskt inte om. Du kanske säger att en jurist inte kan sitt arbete eller att en lärare inte kan lära barn. Du låter bara bitter.. Ta en banan så mår du säkert bättre.
"Min utbildning talar för sig!"
Jaha OCH?
Vem som helst kan slänga ur sig "titlar" och påstå att de har en viss utbildning.
Men vet du. Det ger dig (eller andra som sysslar med sådant oavsett ämne) större trovärdighet och/eller auktoritet än någon annan i tråden (andra trådar), för den saken skull.
Du är lika trovärdig och/eller icke trovärdig som någon annan i denna tråden som diskutera ämnet.
Omg orka diskutera med någon som tydligen vet bättre än nån som läst 5 år på universitetet. Men då så, du kommer leva länge och va frisk, smal och vältränad. Lycka till med bean, köttet och all grädde
Föresten, alla ni kolhydrathatare. Hur förklarar ni Asien och deras basmat, ris? I tusentals år har det levt huvudsakligen på ris och uppenbarligen klarat sig rätt bra. Övervikt blev ett problem först när västvärldens raffinerade snabbmatsprodukter kom in på marknaden. Kombinationen av raffinerat fett och raffinerade kolhydrater är boven, inte vanligt ris, pasta, potatis och bröd. Och definitivt inte frukten.
Asså helt allvarligt.. nej du blir sjuk tillslut du får brister som ta lång tid att upptäcka. Alla kan banta men det handlar om att lära sig att äta rätt och röra sig. Vill du va utan, va det. Att låta kroppen vara utan kolhydrater är poppis för det går snabbt och folk behöver inte röra sig för att få ner i vikt. Vi är skapta för att röra oss! Ut och rör er och njut av livet!
Vilka brister får man av att inte äta en massa kolhydrater?
Vad är det som man missar om man äter kött, fisk, ägg, olja, mejeriprodukter och grönsaker.
Varför är potatis så viktigt? Vad finns i potatis och vetemjöl (bröd, pasta) och ris som man inte kan få i sig genom nått annat?
"Hälsocoach" är inte en 5-årig universitets utbildning. Det är en 2-årig högskoleexamen från Högskolan i Skövde som man läser på distans. Dessutom krävdes det bara 0,6 på högskoleprovet att komma in på den i höstas. Knappast en tung akademisk utbildning...