Inlägg från: Anonym (Hatar LCHF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hatar LCHF)

Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?

Anonym (Jaja) skrev 2015-01-06 16:51:08 följande:
    Jag missade att svara på din fråga. Jag håller på att gå ner genom att skippa kolhydraterna. Har kommit på att det är de som har gjort att jag gått upp en massa i vikt. Jag har fått mycket kritik att jag har börjat med lchf och alla försvarar kolhydraterna. Varför ska man försvara dom för?
    Därför att ni LCHF folk är som rabiata religiösa typer så fort kolhydrater kommer på tal. Jag har hört folk som på fullt allvar hävdar att frukt är gift. LCHF folket vill frälsa hela världen, vare sig världen vill eller inte, och det blir så jäkla tradigt att höra på varenda jävla fikarast/middag/fika. Lägg sen till att LCHF folket är rätt duktiga på att sitta och typ fnysa och äcklas över att någon vid bordet äter kolhydrater och säga saker som "vitt mjöl är gift, skulle aaaaaaaaaaaaaldrig äta det". 
  • Anonym (Hatar LCHF)
    Anonym (Jaja) skrev 2015-01-06 17:14:42 följande:
    Känns nästan att de som inte vill sluta med kolhydrater är rabiata religösa typer. Frukt innehåller socker, socker och lite lite vitaminer. Man behöver typ äta 10 kg äpplen för att få i sig tillräckligt med de vitaminer som finns. bär är mycket bättra att äta. Men om du låter mig äta lchf så låter jag dig ära det du vill. Jag tänker inte försöka få någon att äta lchf om de inte vill det. Jag är ingen läkare
    Nu gör du precis det där allt LCHF folk gör, drar helt ologiska slutsatser. Vem sa något om att äta 10 kg äpplen för att få i sig vitaminer? Jag vill äta 2-3 äpplen om dagen för att jag tycker äpplen är jättegott. Att kalla äpplen för gift och hävda att det är onyttigt är bara överdrivna lögner. Ja det finns en viss sorts socker i äpplen, och? Jag kan äta socker och mår inte dåligt av det. Att du inte kan äta typ ens en morot utan att må dåligt är inte mitt problem och jag tänker inte lägga om min kost eller stå ut med tjat om hur äpplen är gift och lika illa som godis. Om du tillhör den minoritet av LCHF folk som inte tjatar bra, fortsätt med det. Och försök få dina gelikar att tjata mindre. 
  • Anonym (Hatar LCHF)
    Anonym (hälsocoach) skrev 2015-01-06 18:08:31 följande:

Omg orka diskutera med någon som tydligen vet bättre än nån som läst 5 år på universitetet. Men då så, du kommer leva länge och va frisk, smal och vältränad. Lycka till med bean, köttet och all grädde

"Hälsocoach" är inte en 5-årig universitets utbildning. Det är en 2-årig högskoleexamen från Högskolan i Skövde som man läser på distans. Dessutom krävdes det bara 0,6 på högskoleprovet att komma in på den i höstas. Knappast en tung akademisk utbildning... 
  • Anonym (Hatar LCHF)

Föresten, alla ni kolhydrathatare. Hur förklarar ni Asien och deras basmat, ris? I tusentals år har det levt huvudsakligen på ris och uppenbarligen klarat sig rätt bra. Övervikt blev ett problem först när västvärldens raffinerade snabbmatsprodukter kom in på marknaden. Kombinationen av raffinerat fett och raffinerade kolhydrater är boven, inte vanligt ris, pasta, potatis och bröd. Och definitivt inte frukten. 

• Anonym (Hatar LCHF)
    Anonym (hälsocoach) skrev 2015-01-06 18:35:11 följande:
    Jag har inte läst nåt skit i nån håla som Skövde. Tar du för givet att alla läser hälsocoach i Skövde? Jag är dietist och lärare i idrott. Har tränat hela livet och tycker det är kul när människor mår bra och lever bra. Men vi ska tydligen tala om högskoleprov istället för kost. Ät vad du vill/ tro vad du vill. Ditt liv är inte mitt problem//
    Haha, trampade jag på en öm tå kanske? 

Du har titulerat dig "hälsocoach". Det är en utbildning som endast finns i Skövde. Så antingen är du hälsocoach från Högskolan Skövde, eller så har du en annan utbildning som du av någon outgrundlig anledning valde att inte titulera dig med. Men jag tycker det är märkligt att du nu plötsligt är "dietist", en vedertagen yrkestitel, men valde att kalla dig "hälsocoach". Vilken dietist väljer att byta ner sig till "hälsocoach"? 
  • Anonym (Hatar LCHF)
    Anonym (Hypothyreos) skrev 2015-01-06 19:46:27 följande:

Skitsnack! Jag har svår hypothyreos och är smal, sanningen är att vi med hypothyreos får anstränga oss ännu mer än friska för att kunna gå ner i vikt, men det går! Så många tjockisar använder sjukdomen som en ursäkt för att slippa kämpa med kost och träning...

Tanken har aldrig slagit dig att individer reagerar annorlunda? Bara för att du kan betyder inte att alla kan. Så hoppa ner från din höga häst och dra ner på attityden.
Svar på tråden Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?