• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Dakine
    vera skrev 2015-03-01 21:53:30 följande:

Jag började just få samma sak - ljusrosa flytningar och lite bruna. Har haft negativa tester hela tiden och nu väntar jag bara på att kunna börja nästa kur. Jag brukar också ha riklig mens vanligtvis, men har märkt att de gånger jag inte har ägglossning är "mensen" (ännu) senare och kommer bara i form av bruna flytningar typ, behöver inte ens tampong. Största skillnaden för mig mellan ägglossnings-mens och den här är annars smärtan. Har jätteont när jag har riktig mens.

Håller tummarna för ditt test på tisdag!

Jag tror jag fått ett mf... fick en stor klump på 4 cm nyss...
  • Lillajagmedpco
    Dakine skrev 2015-03-01 22:32:59 följande:

Den stora klumpen är slemhinnorna, blir oftast väldigt slemmigt och klumpigt när den har växt till sig rejält.
  • Dakine
    Lillajagmedpco skrev 2015-03-02 08:33:49 följande:
    Den stora klumpen är slemhinnorna, blir oftast väldigt slemmigt och klumpigt när den har växt till sig rejält.
    Fast slemhinnorna brukar inte komma ut som en stor runt boll som är som en studsboll... det brukar ju mer vara strimmor eller småklumpar? Vad jag hört. Den här klumpen var väldigt stor och sen var det som en sträng som satt fast i den och så var det något i den.... Ja, jag blev då chockad. Jag brukar ha mens med klumpar, men inte så där stor!
  • Lillajagmedpco
    Dakine skrev 2015-03-02 09:04:14 följande:

Fast slemhinnorna brukar inte komma ut som en stor runt boll som är som en studsboll... det brukar ju mer vara strimmor eller småklumpar? Vad jag hört. Den här klumpen var väldigt stor och sen var det som en sträng som satt fast i den och så var det något i den.... Ja, jag blev då chockad. Jag brukar ha mens med klumpar, men inte så där stor!

Vilken vecka var du i? Fram till vecka 7 är pricken 1-3 mm.

Jag har också stora klumpar när slemhinnan har blivit tjock.
  • vera
    Cathy skrev 2015-02-12 11:53:54 följande:

Ja, ju tidigare i cykeln man börjar blir det med större sannolikhet t ex två blåsor och mer jämnstora än om man börjar först CD5. Men har läst att om man bara tar letrozol i 5 dagar så hämmar den utvecklingen av den andra blåsan, så det blir iaf bara en mogen blåsa och därför mindre antal tvillinggraviditeter än pergo (som inte hämmar utvecklingen av en annan stor blåsa). Så i slutändan om man tar letrozol bara i 5 dagar så spelar det kanske inte så stor roll vilka cd man tar den? Själv ska jag testa att ta cd 1-9 och se vad som händer...

Har också läst studien nu, det verkar ju inte ha varit patienter med PCO om jag förstått det hela rätt. Har du PCO? Jag funderar också på att köra cd 1-9 den här gången. Skulle vilja se en studie som jämför endast behandlingslängd med letrozol men har inte lyckats hitta någon sådan.
  • vera
    Dakine skrev 2015-03-01 22:32:44 följande:
    Åh vad tråkigt! Beklagar! :(
  • vera
    vera skrev 2015-03-02 12:39:03 följande:
    Har också läst studien nu, det verkar ju inte ha varit patienter med PCO om jag förstått det hela rätt. Har du PCO? Jag funderar också på att köra cd 1-9 den här gången. Skulle vilja se en studie som jämför endast behandlingslängd med letrozol men har inte lyckats hitta någon sådan.
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18706549 Hittade visst! Sökte på lite annat sätt nu. Kommer att köra på cd 1-9 den här gången. :)
  • Dakine
    Lillajagmedpco skrev 2015-03-02 09:28:51 följande:
    Vilken vecka var du i? Fram till vecka 7 är pricken 1-3 mm.

Jag har också stora klumpar när slemhinnan har blivit tjock.
    Jag har ingen aning vilken vecka, eftersom jag fick mens två dagar efter BIM. Så bör väl vara v4-5 isf, om det nu var någon graviditet. 

Har haft ett mf 2010 också, som blev bekräftat med blodprov. Men minns inte att det var någon sådan där stor klump :( 

Alla gravidsymtom försvann också efter att klumpen kom ut. Trodde inte att min slemhinna skulle kunna bli sådär tjock, då de sa att den v ar väldigt tunn när jag var på VUL.
  • eagle87

Hur går de? Ja fick svar på blodprover att jag har haft ägglossning runt dag 17 som jag trodde.

• Büchert

Då är det dags för vul idag.... Så får vi se om där är något ägg redo att lyssna!

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?