• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • eagle87
    Dakine skrev 2015-02-26 12:25:40 följande:
    Det är omöjligt att se om det redan nu tagit sig. Eller hur länge sedan hade du äl? Jag gjorde VUL i v 5 (2010) och då såg de ingenting, bara en hinnsäck, men ingen gulkropp ingenting. Kom tillbaka i v 7 och då såg man ett hjärta och allt! :D 

Så tror inte de kan se något redan ;) han menade nog allmänt om det inte skulle blivit något den här gången.
    Hur går de?
  • eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-02-28 10:32:23 följande:
    Har vaknat till och från hela natten med mensvärk.

Törs inte tro något men hoppas ju självklart.
    Ska du testa ngt innan lr vänta tills bim?
  • eagle87
    efg skrev 2015-02-27 15:14:59 följande:

Jag har fortfarande inte fått positivt test.. Är dag 17 idag (åt 5-9) har massa äl-känningar och haft ökande test i några dagar (från att varit helt blanka) men de blir liksom aldrig positivt! Blir så frustrerad av detta!

Kanske missat stegringen? Tempa är ganska bra för då ser man Att äl skett....
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-02-28 21:18:41 följande:
    Ska du testa ngt innan lr vänta tills bim?
    Jag har ju noll karaktär så jag kommer nog testa tidigare... Önskar jag kunde vänta tills mensen uteblivit.
  • efg
    eagle87 skrev 2015-02-28 21:19:30 följande:
    Kanske missat stegringen? Tempa är ganska bra för då ser man Att äl skett....
    De har stegrat flera gånger å sen blivit svagare igen .. Men de andra gångerna när ja hade pergotime så hade jag äl senare än ja kommit ännu i denna cykel så ja tror inte äl varit än utan ja tror den kommer under denna vecka som kommer. Jag hoppas det iaf!
  • Dakine
    eagle87 skrev 2015-02-28 21:17:56 följande:

Hur går de?

Jag vet inte :( Tyckte att gravtestet i torsdags visade svagt plus. Tog ett fredagen som jag också tyckte visade svagt, dock ännu svagare så nästintill osynligt. Digitala sa "inte gravid". Fick ljusrosa flytningar torsdag kväll & fredag övergick det till bruna flytningar. Idag är det typ ljus rött ibland och rosa ibland. Kommer bara på pappret, behöver inget trosskydd. Mensvärk till och från. Fortfarande ömma bröst. Men det är så konstigt! Jag brukar alltid ha riklig mens med mycket klumpar och få byta trosskydd hela tiden... så jag vet ingenting! Ska ta ett till test på tisdag får vi väl se.
  • Pipam

Jag hade enligt testen ÄL den 7 februari. Och vi hade sex i ett par dagar runt där sen mer sporadiskt. Om jag ägglossat senare så har det antagligen inte tagit sig ändå... Jag testar fortfarande negativt och imorgon börjar jag med provera igen..... Hoppas på nästa cykel! Ska se till att tempa och sedan ha så mycket sex vi orkar, eftersom man inte verkar kunna lita på testen...

• vera
    Dakine skrev 2015-02-28 21:59:51 följande:
    Jag vet inte :( Tyckte att gravtestet i torsdags visade svagt plus. Tog ett fredagen som jag också tyckte visade svagt, dock ännu svagare så nästintill osynligt. Digitala sa "inte gravid". Fick ljusrosa flytningar torsdag kväll & fredag övergick det till bruna flytningar. Idag är det typ ljus rött ibland och rosa ibland. Kommer bara på pappret, behöver inget trosskydd. Mensvärk till och från. Fortfarande ömma bröst. Men det är så konstigt! Jag brukar alltid ha riklig mens med mycket klumpar och få byta trosskydd hela tiden... så jag vet ingenting! Ska ta ett till test på tisdag får vi väl se.
    Jag började just få samma sak - ljusrosa flytningar och lite bruna. Har haft negativa tester hela tiden och nu väntar jag bara på att kunna börja nästa kur. Jag brukar också ha riklig mens vanligtvis, men har märkt att de gånger jag inte har ägglossning är "mensen" (ännu) senare och kommer bara i form av bruna flytningar typ, behöver inte ens tampong. Största skillnaden för mig mellan ägglossnings-mens och den här är annars smärtan. Har jätteont när jag har riktig mens.

Håller tummarna för ditt test på tisdag!

• Dakine
    vera skrev 2015-03-01 21:53:30 följande:

Jag började just få samma sak - ljusrosa flytningar och lite bruna. Har haft negativa tester hela tiden och nu väntar jag bara på att kunna börja nästa kur. Jag brukar också ha riklig mens vanligtvis, men har märkt att de gånger jag inte har ägglossning är "mensen" (ännu) senare och kommer bara i form av bruna flytningar typ, behöver inte ens tampong. Största skillnaden för mig mellan ägglossnings-mens och den här är annars smärtan. Har jätteont när jag har riktig mens.

Jag tror jag fått ett mf... fick en stor klump på 4 cm nyss...
  • Dakine
    vera skrev 2015-03-01 21:53:30 följande:

Jag tror jag fått ett mf... fick en stor klump på 4 cm nyss...
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?