• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • efg
    skogstjejen19 skrev 2015-03-05 13:45:03 följande:
    Min första månad på letrozole var det så för mig blev ingen jätte tydlig ökning utan svajade upp och ner.

månad 2 fick jag en bra ökning på dag 12-13

Är på dag 25 idag, så det är svårt att få en uppfattning innan mensen kommit.

Ta dag 3-7 nästa gång så kommer äl tidigare.
    Tack för ditt svar! Ja kanske köra på 3-7 är en bra ide! Men det hjälpte att skriva av sig iaf! Fick positivt igårkväll! :D
  • skogstjejen19
    efg skrev 2015-03-06 07:21:02 följande:
    Tack för ditt svar! Ja kanske köra på 3-7 är en bra ide! Men det hjälpte att skriva av sig iaf! Fick positivt igårkväll! :D
    Jippie!!!! Bara å köra på nu då :) <3
  • Cathy

Jag fick ju ingen tydlig stegring heller, tog en äl spruta efter vul när gyn såg att blåsan kunde släppa närhelst men jag tror att det kan bli så med letrozole eftersom östrogen (E2) nivån inte stiger på samma sätt som med pergon och framkallar LH stegring? Så nu den här månaden går jag på VUL igen, trött på att invänta plus med stickorna och vill inte missa äl.

• YTA

Hej alla, hoppas det är ok att man hoppar in.

Har också PCO ( fick reda på det för ca 3 mån sen) & vi har försökt blir gravida i 2 år nu på vanlig väg.

Tog min första letrozole tablett idag & håller alla tummar på resultat trots att hoppet inte är stort längre.

Jag har även en del struma runt om kring min högra äggstock, är det vanligt vid PCO? Fick inte så mycket info gällande det.

Styrka till er alla som kämpar på <3

• skogstjejen19
    YTA skrev 2015-03-07 00:32:51 följande:

Har också PCO ( fick reda på det för ca 3 mån sen) & vi har försökt blir gravida i 2 år nu på vanlig väg.

Tog min första letrozole tablett idag & håller alla tummar på resultat trots att hoppet inte är stort längre.

Jag har även en del struma runt om kring min högra äggstock, är det vanligt vid PCO? Fick inte så mycket info gällande det.

Välkommen :)
  • MissBeesly
    YTA skrev 2015-03-07 00:32:51 följande:

Struma kring äggstoc? Vad är det? För mig betyder struma förstorad sköldkörtel...
  • eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-03-07 06:24:37 följande:
    Välkommen :)
    Skogstjejen hur går de??
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-03-07 11:14:55 följande:
    Skogstjejen hur går de??
    Ja du, inte fått nå starkare gravtest så det är nog kört :(
  • Cathy

skogstjejen; men du har fått två streck på testet?! Hade du inte bim idag eller imorgon? När jag blev gravid så fick jag ett jättesvagt streck dagen innan bim, det tog några dagar innan det blev starkare. Så jag håller fortsatt tummarna för dig!

Jag är igång med letrozole kur nr 2 men allt känns bara fel i kroppen...suck.

• YTA
    MissBeesly skrev 2015-03-07 10:07:49 följande:

Struma kring äggstoc? Vad är det? För mig betyder struma förstorad sköldkörtel...

Ja precis vad är det?

Hade som en grå massa runt omkring min äggstock på ultraljudet & då sa hon att det var struma(?!)

Därav att jag frågade alla ni i tråden & se om det går få någon klarhet i det hela men du verkar lika stort frågetecken som jag haha!
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?