• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • eagle87

Tar ni graviditetstest innan ni börjar på nästa kur? Sannolikheten att Man har mens när man e gravid e ju minimal men man vet ju aldrig ?

• eagle87

En annan sak jag undrar är e de större chans att bli gravid med letrozole stimulerad äl än vanlig äl? Min gyn säger ja men jag vet inte då jag läst de??

• eagle87

Mena såklart min gyn säger nej. Han säger typ ägglossning som ägglossning men blir man inte gravid efter 6 kurer bör man fundera på ivf.

• Cathy

eagle; letrozol gör inte äggen 'bättre' men visst kan det vara skillnad med försök utan och försök med! T ex om man bara gör äl test och de kan visa LH stegring men man har ingen äl ändå? Så då är ju letrozol bättre att ta för sannolikheten för äl ökar! Men jag tar ändå äl spruta

• skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-03-13 17:47:40 följande:

Tar ni graviditetstest innan ni börjar på nästa kur? Sannolikheten att Man har mens när man e gravid e ju minimal men man vet ju aldrig ?

Tar alltid test innan jag börjar med tabletterna, vill vara helt säker.

Fördelen med letrozole är ju att man med stor chans får äl varje gång.

Normalt har en "normal" kvinna äl 6-10 gånger per år.
  • skogstjejen19

Min svägerska blev gravid naturligt med sin make fast han hade jätte dåligt med spermier.

2 barn fick dom helt oplanerat, så det är ingen omöjlighet fast mannen har dåliga spermier :)

• MissBeesly
    skogstjejen19 skrev 2015-03-13 18:36:03 följande:

Min svägerska blev gravid naturligt med sin make fast han hade jätte dåligt med spermier.

2 barn fick dom helt oplanerat, så det är ingen omöjlighet fast mannen har dåliga spermier :)

Å! Gilla sån info ????. Trevlig helg!
  • MissBeesly
    skogstjejen19 skrev 2015-03-13 18:36:03 följande:

Förlåt det blev nåt fel med alla frågetecken. Skulle ju vara utropstecken!!
  • eagle87
    Cathy skrev 2015-03-13 17:02:04 följande:

eagle; letrozol gör inte äggen 'bättre' men visst kan det vara skillnad med försök utan och försök med! T ex om man bara gör äl test och de kan visa LH stegring men man har ingen äl ändå? Så då är ju letrozol bättre att ta för sannolikheten för äl ökar! Men jag tar ändå äl spruta smile5.gif

Ok känns inte så hoppfullt nu, jag tempar tar äl test O har gjort blodprov för att bekräfta äl. Nu är de ungefär 10 cyklar vi prickat in äl.. Min man har bra spermier... Jag har haft perioder då jag haft utebliven äl. Jag fick letrozol för att garantera äl i 6 cyklar O se om jag blir gravid men ja hade läst på nätet typ om större ägg/mer ägg så de kan öka chansen. Börjar andra kuren imorn. Tänker varför skulle de ta sig när jag hade äl på första O de inte gick O de inte gått de tidigare 9 gångerna?
  • Cathy

eagle; jag förstår dig precis. Tyvärr är det mycket som kan gå fel...har du kollat slemhinnan med VUL, att den är bra? Du har inte problem med sköldkörteln, dvs högt TSH? Och du har inte högt prolaktin? Har du tagit extra progesteron efter äl? Annars så kan jag rekommendera Q10 för bättre äggkvalitet. Tog det sist när jag blev gravid. Det kommer nog att gå till slut! Kram

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?