• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-02-26 18:02:22 följande:

Tack för svar:) lång väntan Som vanligt nu till bim som är runt 12 mars. Vilka andra har haft äl O väntar på bim?

Dakine såg ditt test i en annan tråd O strecket syns mer nu än sist du posta:)

Hade äl i söndags så nu väntar man otåligt :)
  • MissBeesly

Fick svar på progesteronprovet idag - 52, vilket betyder ägglossning!! Yes! Känns fortfarande inte som att det tagit, men ändå, man måste glädjas åt de små sakerna också

• Cathy

Grattis till era äl och prog prov!! Jag tog en äl spruta för en vecka sedan enligt gyns ordination och kände 'stick' i flera dagar och till slut värk i tisdags som om embryot fäst men nu inget på två dagar. Mitt immunförsvar har väl förstört den här gången Om inte ägget var dåligt, också möjligt förstås i min ålder Så är inte säskilt hoppfull just nu. Håller tummarna för er alla!

• eagle87
    Cathy skrev 2015-02-26 19:17:44 följande:

Grattis till era äl och prog prov!! Jag tog en äl spruta för en vecka sedan enligt gyns ordination och kände 'stick' i flera dagar och till slut värk i tisdags som om embryot fäst men nu inget på två dagar. Mitt immunförsvar har väl förstört den här gången smile4.gif Om inte ägget var dåligt, också möjligt förstås i min ålder smile4.gif Så är inte säskilt hoppfull just nu. Håller tummarna för er alla!

Hur gammal e du? Va menar du med immunförsvar förstört?

Hoppas på många plus i tråden :)
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-02-26 22:35:20 följande:
    Hur gammal e du? Va menar du med immunförsvar förstört?

Hoppas på många plus i tråden :)
    Nu hoppar jag in och svarar fast jag kan ju omöjligt veta vad C menar men om det är vad jag tror.

Men om man var ett överaktivt immunförsvar har man svårare att bli gravid för kroppen Attackerar även det befruktade ägget.

Jag har reumatism och har man det som ett exempel och sjukdomen är obehandlad så blir det mycket svårare att bli gravid.

För immunförsvaret attackerar hela kroppen.

Jag kan tänka mig att det är så hon menar.
  • Cathy

Hej igen! Skogstjejen, ja preis så menade jag Jag har överaktivt immunförsvar som attackerar embryot och hindrar det från att fästa. Min tjej fick jag med hjälp av immunmediciner och kör med samma nu Jag fyller 42 snart så åldern är inte på min sida

• efg

Jag har fortfarande inte fått positivt test.. Är dag 17 idag (åt 5-9) har massa äl-känningar och haft ökande test i några dagar (från att varit helt blanka) men de blir liksom aldrig positivt! Blir så frustrerad av detta!

• skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-02-27 18:27:42 följande:

skogstjejen; det låter bra! Hejaheja!

Har vaknat till och från hela natten med mensvärk.

Törs inte tro något men hoppas ju självklart.
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?