• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • eagle87

Dag 15 neg test. Undrar verkl om jag ändå hade äl redan på dag 10. Kan gyn se på ultraljud om man haft äl?

• efg
    eagle87 skrev 2015-02-23 15:27:10 följande:

Dag 15 neg test. Undrar verkl om jag ändå hade äl redan på dag 10. Kan gyn se på ultraljud om man haft äl?

Vet inte om de garantera äl med vul men nästan helt säkert iaf, du skulle dit på torsdag?
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-02-23 15:27:10 följande:

Dom kan se om det skett någon dag innan, men på ett blodprov kan dom se ca 7 dagar efter äl
  • Pipam

Har köpt hem ett gäng till vanliga ÄL stickor. Ska köra varje dag hela nästa cykel.. Är rädd att jag litade för mycket på CLs test.. Tog ju inga fler sedan.

Tänkte tempa också... Vilken app är bäst tycker ni?

• Büchert

Så, nu har jag börjat med letrozol, fyra dagar kvar. Har tid bokad för vul den 4e mars. Hur snabbt efter avslutad proverakur fick ni blödning? jag satte igång morgonen efter.

• skogstjejen19
    Büchert skrev 2015-02-23 20:06:56 följande:

Så, nu har jag börjat med letrozol, fyra dagar kvar. Har tid bokad för vul den 4e mars. Hur snabbt efter avslutad proverakur fick ni blödning? jag satte igång morgonen efter.

Brukar få dagen efter jag slutat med provera :)
  • Dakine
    Jag har BIM på fredag. Hade äl den 13/2. 
    Kunde inte hålla mig då jag har gravtest hemma, så tog ett imorse för "skojs skull". Först tyckte jag kunna se att det skymtade ett svagt plus, men sen blev det blankt och negativt :( 

Känns som att hoppet är ute !! Åh, jag skulle aldrig ha testat.... 
    Brännande bröst, och lätt mensvärk sedan lördag. 
  • eagle87

Dag 16 fortf neg test O lägre temp. :( en av anledning till att ja börja me letrozol var att korta ner mina 35-36 dagars cyklar.

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?