• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • skogstjejen19
    Pipam skrev 2015-02-21 08:56:12 följande:

Negativt test idag 2 veckor efter ÄL. Som man kanske inte alls ska lita på att man hade med tanke på vad ni skriver i tråden...? ????

Hur lång säkerhetsmarginal tycker ni jag ska ha innan jag börjar med provera igen? 1 vecka? Två veckor?

Är det enda säkra sättet att veta om man haft ÄL att göra ultraljud då?

Be om att få lämna blodprov.

Jag hade en cykel på 44 dagar förra månaden med letrozole så jag hade nog väntat.

Eller vilken dag är du på nu?
  • efg

Nu vet ja inte va ja ska tro.. Fick nästan positivt på äl testet igår fm. På cd 10. (Kunde inte ta ett nytt test senare på dagen igår pga jobb) Och hade hela dagen igår ökande äl-känningar och även lite idag. Idag är testet betydligt svagare så man undrar ju om äl skedde inatt/imorse? (Isf har vi inte missat det iaf) ska fortsätta testa men man blir ju förvirrad. Så dåligt att man inte kan fp saker och ting svart på vitt! :p

Detta är min första kur med letrozol och med pergotime hade jag äl ganska sent i cykeln.

• Cathy

eagle; om du har normalt först dag 19-21 så kan du bra ännu vänta på äl. Läste på en USA sajt att de flesta får äl med letrozole dag 14-19. Gäller dock inte oss som verkar ägglossa dag 10 haha (för tror att jag gjorde det me vi får se..).

Om det blir fler letrozole kurer för mig så gör jag nog ett tidigt vul. Jag har aldig lärt mig det där med tempen så kan inte börja med det nu, även om det verkar vara pålitligt men är det inte så att man får veta först efter äl att man haft äl om man tar tempen??  

• eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-02-22 13:02:10 följande:

Undra om äl är pågång

Dag 14 phpnfADjI43961.jpg

Ser ut så:)!
  • eagle87
    Cathy skrev 2015-02-21 12:17:20 följande:

eagle; om du har normalt först dag 19-21 så kan du bra ännu vänta på äl. Läste på en USA sajt att de flesta får äl med letrozole dag 14-19. Gäller dock inte oss som verkar ägglossa dag 10 haha (för tror att jag gjorde det me vi får se..).

Om det blir fler letrozole kurer för mig så gör jag nog ett tidigt vul. Jag har aldig lärt mig det där med tempen så kan inte börja med det nu, även om det verkar vara pålitligt men är det inte så att man får veta först efter äl att man haft äl om man tar tempen??  

Precis. Tempen bekräftar äl. Här en gammal tempkurvA som du kan se.
  • efg

Skogstjejen: ja nu får du mysa på ordentligt! Helt klart positivt!

Eagles: för mig är de lite samma. Fick starkt utslag dag 10 men inte positivt. Sen har de sjunkit dag 11 o 12 dock fortfarande äl-känningar .. Mycket märkligt. Men enligt "bruksanvisningen" så borde jag ha äl typ på torsdag så jag kommer fortsätta testa iaf över de datumet eller tills ja får ett garanterat positivt test.

• eagle87
    efg skrev 2015-02-22 17:08:06 följande:

Skogstjejen: ja nu får du mysa på ordentligt! Helt klart positivt!

Eagles: för mig är de lite samma. Fick starkt utslag dag 10 men inte positivt. Sen har de sjunkit dag 11 o 12 dock fortfarande äl-känningar .. Mycket märkligt. Men enligt "bruksanvisningen" så borde jag ha äl typ på torsdag så jag kommer fortsätta testa iaf över de datumet eller tills ja får ett garanterat positivt test.

Vilken dag var de du va på? Jag har 2 test kvar Osen ultraljudet på torsdag. Vill ba veta om äl skett lr inte.
  • efg
    eagle87 skrev 2015-02-22 18:37:23 följande:
    Vilken dag var de du va på? Jag har 2 test kvar Osen ultraljudet på torsdag. Vill ba veta om äl skett lr inte.
    Idag är de dag 12, har mycket aktivitet i äggstockarna men testet var betydligt svagare än det varit innan (och jag har knappt druckit alls idag så de är verkligen inte utspätt) men jag tog ju tabletterna 5-9 och de sågs att man ska få äl 1 v efter sista tabletten så alltid torsdag..
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?