eagle87 skrev 2015-02-11 14:53:29 följande:
När har du bim?
Jag tog första tabletten idag på dag 3. Kännde du ngr biverkningar?
Tänkte börja med äl test dag 10. Fick tid för ultraljud först dag 18. Fanns inget innan.
Hej!
Ursäkta sent svar, jag har varit väldigt frånvarande i den här tråden tyvärr pga mkt annat (jobb mm). Men nu är jag tillbaka!
Jag har BIM idag. Fick dock som vanligt spottings för ett par dagar sedan och sen mer mensliknande blödning igår kväll =( Så 1:a cykeln med Letrozol funkade inte.
Nu tar jag nya tag om ett par dagar, dvs om 3 dagar (dag 3 på denna mens) tar jag omgång 2 med Letrozol. Min gyn vill att jag provar med samma dos ett par månader till eftersom äggblåsor mm ändå såg bra ut mitt i cykeln (gjorde VUL dag 11 och hade en blåsa på ca 14 mm).
Mina erfarenheter av Letrozol hittills är:
- Inga större biverkningar, men lite huvudvärk under tablettdagarna som sen gick över
- VUL dag 11 såg bra ut, äggblåsa 14 mm
- Förmodad ÄL en vecka efter sista tabletten
- Fick aldrig fullt utslag på stickorna eftersom jag tog de fel tider mot vanligt pga jobbet, men fick en klar stegring och två nästan lika starka streck, dvs mkt starkt på förmodad ÄL dag.
- Har även tempat och enligt temperaturstigningar och Fertility Friend appen hade jag ÄL exakt den dagen som mina stickor var som starkast, vilket talar för ÄL då
- Dagen för förmodad ÄL var även magen galet svullen och jag hade stark värk i vänster äggstock (den som hade blåsan på 14 mm en vecka tidigare)
Kanske släppte inte ägget ändå, eller var det en toppen ägglossning men spermierna var dåliga etc. Man vet ju aldrig vad det beror på att det inte tar sig om gyn ändå sa att allt såg normalt ut och goda chanser till ÄL. Men, nya tag som sagt nästa cykel, så kanske bättre lycka då.
På tal om spermier så har ju sambon lämnat prov, det har snart gått 3 veckor så borde få svar i dagarna... Vi är jättenervösa för det. Många frågor som snurrar i huvudet... Tänk om det är hans spermier som är dåliga? Är det därför provresultatet tar sån tid?... osv...
Hoppas det går bra för er andra som använder Letrozol!