• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • vera

Hoppar också in i tråden! cd 38 (=BIM enl p tracker) på mitt första Letrozolförsök. Har liksom flera av er noterat att äl-sekretet inte var som det brukar. Har fått bekräftat via progesteronprov att jag faktiskt hade äl, troligen cd 22 (betydligt senare än väntat!).

• eagle87
    efg skrev 2015-02-22 17:44:41 följande:
    Idag är de dag 12, har mycket aktivitet i äggstockarna men testet var betydligt svagare än det varit innan (och jag har knappt druckit alls idag så de är verkligen inte utspätt) men jag tog ju tabletterna 5-9 och de sågs att man ska få äl 1 v efter sista tabletten så alltid torsdag..
    Hmm ja kände också aktivitet runt cd 11-12 men inte så mkt längre. Vill bara ha svar. Idag är de en vecka sen jag tog sista tabl. Får se om jag får pos imorn. Hade du barn från innan? Hur länge har ni försökt?
  • vera
    vera skrev 2015-02-22 20:43:53 följande:

Hoppar också in i tråden! cd 38 (=BIM enl p tracker) på mitt första Letrozolförsök. Har liksom flera av er noterat att äl-sekretet inte var som det brukar. Har fått bekräftat via progesteronprov att jag faktiskt hade äl, troligen cd 22 (betydligt senare än väntat!).

Min äl kom som sagt var mycket senare än 1 v efter avslutad tablettkur, troligen cd 22-23 enl min läkare. Använde inte äl-stickor den här gången då jag mest tycker att de är förvirrande (får alltid lite utslag men inte helt positivt).

Vill bara varna lite så att ni inte tänker att äl är förbi o missar den!
  • vera

Jag hade inte tänkt svara på mitt eget inlägg utan på ditt efg. Glad

Gravtestet idag var negativt till min stora besvikelse. Tycker det är märkligt att jag inte fått mensen när äl väl är konstaterad (nu 17-18 dagar efter äl). Cysta? Lutealfasen kan väl inte vara så lång?

• efg
    vera skrev 2015-02-23 08:47:04 följande:

Jag hade inte tänkt svara på mitt eget inlägg utan på ditt efg. Glad

Gravtestet idag var negativt till min stora besvikelse. Tycker det är märkligt att jag inte fått mensen när äl väl är konstaterad (nu 17-18 dagar efter äl). Cysta? Lutealfasen kan väl inte vara så lång?

Misstänkte att du svarade på mitt! Jag kommer absolut inte sluta testa och ja misstänker att äl egentligen inte har varit ännu även om testen blivit svagare men ja har fortfarande äl-känningar och de känns nog lite mer för varje dag också så de arbetas nog där inne :)

Hmm.. Tror inte lutealfasen kan vara så mycket längre iaf. Men 16-17 dagar är nig inte helt ovanligt. Va synd att du inte fick positivt test men håller tummarna för att du bara har lite lågt hormon och att de kommer ett plus om några dagar!
  • Pipam

Samma här! Är på dag 31 idag.. Negativt test och ingen mens. Funderar på när jag kan börja med provera igen.. Hade helst velat vara 110% säker på att man inte var gravid. Antar att det är blodprov/VUL som är alternativet mer än att vänta 1-2 veckor till.

• vera
    Pipam skrev 2015-02-23 12:21:48 följande:

Samma här! Är på dag 31 idag.. Negativt test och ingen mens. Funderar på när jag kan börja med provera igen.. Hade helst velat vara 110% säker på att man inte var gravid. Antar att det är blodprov/VUL som är alternativet mer än att vänta 1-2 veckor till.

Du kanske hade en mycket senare äl än förväntat? Med tanke på ultraljudet. Kanske är säkrast att vänta ändå?

Jag önskar att det fanns typ en drop-in där man kunde gå och kolla hcg i blod, det ska ju visa sig tidigare än urinprov. Jag skulle lätt kunna betala en liten slant för att få veta. Har så svårt att tänka på annat nu! Går bara o väntar tills nästa test. Min läkare sa att jag skulle vänta en vecka med att testa mig, det klarar jag aldrig. :)
  • skogstjejen19
    Pipam skrev 2015-02-23 12:21:48 följande:

Dom ser tyvärr inget på vul ännu.

Äl kan ju ha varit senare eller ägget fäste kanske senare, allt kan ju ha hänt senare.

Vänta minst 1 vecka till innan du börjar med provera.
  • skogstjejen19

Jag har haft sån himla mensvärk idag.

Ägget kanske lossnade nu, men samtidigt så hade jag en spännande känsla på vänster sida i morse. Hmm

Mycket att känna efter på :)

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?