• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • eagle87
    Dakine skrev 2015-02-24 07:02:18 följande:

Jag har BIM på fredag. Hade äl den 13/2. 
    Kunde inte hålla mig då jag har gravtest hemma, så tog ett imorse för "skojs skull". Först tyckte jag kunna se att det skymtade ett svagt plus, men sen blev det blankt och negativt :( 

Känns som att hoppet är ute !! Åh, jag skulle aldrig ha testat.... 
    Brännande bröst, och lätt mensvärk sedan lördag. 

Än är de tidigt..... Håll hoppet uppe!!
  • Dakine
    eagle87 skrev 2015-02-24 08:13:20 följande:
    Än är de tidigt..... Håll hoppet uppe!!
    Jo det är ju det... ska försöka! 
    Vill bara det ska bli fredag nu.
  • skogstjejen19
    Dakine skrev 2015-02-24 08:02:18 följande:

Jag har BIM på fredag. Hade äl den 13/2. 
    Kunde inte hålla mig då jag har gravtest hemma, så tog ett imorse för "skojs skull". Först tyckte jag kunna se att det skymtade ett svagt plus, men sen blev det blankt och negativt :( 

Känns som att hoppet är ute !! Åh, jag skulle aldrig ha testat.... 
    Brännande bröst, och lätt mensvärk sedan lördag. 

Vad testade du med? Vilket märke dvs.

Tror att det är för tidigt ännu, det är ju bara tisdag så 3 dagar till kan göra stor skillnad <3

Ägget kan ju ha tagit några timmar extra på sig att fästa, ägglossningen kan ha varit lite senare.
  • Dakine
    skogstjejen19 skrev 2015-02-24 10:48:11 följande:
    Vad testade du med? Vilket märke dvs.

Tror att det är för tidigt ännu, det är ju bara tisdag så 3 dagar till kan göra stor skillnad <3

Ägget kan ju ha tagit några timmar extra på sig att fästa, ägglossningen kan ha varit lite senare.
    Igår kväll testade jag med RFSU "testa tidigt" och det var helt blankt. Men jag testade även med en sådan här blå smal provsticka. Det tyckte jag var lite synligt på ett till sträck, men sen försvann det typ. 

Imorse testade jag med CB, och där skymtade jag också ett streck så jag plockade isär det och då tyckte jag även då att det var ett till sträck. Dock väldigt svagt. Jag är ju på dag 11 efter äl, så jag vet att det är väldigt tidigt... Men man hoppas ju ändå :D 

Jag tror inte att ägglossningen var senare, men som du säger kan det ju ha tagit längre tid att ägget fäst. Men jag tror inte jag är gravid ändå. Fick supersvagt plus med sonen! Det tog jag dock 18 januari, och han blev till typ 4 januari :P Så borde kanske vänta till fredag innan jag säger något.
  • skogstjejen19
    Dakine skrev 2015-02-24 11:54:00 följande:
    Igår kväll testade jag med RFSU "testa tidigt" och det var helt blankt. Men jag testade även med en sådan här blå smal provsticka. Det tyckte jag var lite synligt på ett till sträck, men sen försvann det typ. 

Imorse testade jag med CB, och där skymtade jag också ett streck så jag plockade isär det och då tyckte jag även då att det var ett till sträck. Dock väldigt svagt. Jag är ju på dag 11 efter äl, så jag vet att det är väldigt tidigt... Men man hoppas ju ändå :D 

Jag tror inte att ägglossningen var senare, men som du säger kan det ju ha tagit längre tid att ägget fäst. Men jag tror inte jag är gravid ändå. Fick supersvagt plus med sonen! Det tog jag dock 18 januari, och han blev till typ 4 januari :P Så borde kanske vänta till fredag innan jag säger något.
    Man hoppas ju alltid :) jag brukar testa samma dag jag tar letrozole fast jag haft en riklig mens...

Å hoppas ju då också fast jag vet att det inte ska vara någon :)

Jag fick supersvagt med dottern 27dec hade äl ca 14é

Hoppas att det var för tidigt och att du får plus på fredag <3
  • Dakine
    skogstjejen19 skrev 2015-02-24 12:13:47 följande:
    Man hoppas ju alltid :) jag brukar testa samma dag jag tar letrozole fast jag haft en riklig mens...

Å hoppas ju då också fast jag vet att det inte ska vara någon :)

Jag fick supersvagt med dottern 27dec hade äl ca 14é

Hoppas att det var för tidigt och att du får plus på fredag <3
    Hoppas jag med !! Men det bränner som FAN i mina bröst och det blir bara mer och mer. Har fått så när jag fått plus, men även ibland vid mens. Så det är ju som antingen eller ;) 

Jo jag har på mobilen... ska se om jag kan föra över dem till datorn och lägga in.

• Dakine

Oj syntes verkligen superdåligt på datorn jämfört med i verkligheten :P haha! 
    kanske ska förminska dem en aning... 

• FirstOne

Dakine vi har samma bim (första pergotime cykeln).

Får man fråga vart på testet ett andra streck ska synas? :)

• Dakine
    FirstOne skrev 2015-02-24 12:49:53 följande:

Dakine vi har samma bim (första pergotime cykeln).

Får man fråga vart på testet ett andra streck ska synas? :)

Okej :) 

Ja alltså strecket ska ju gå över lodrätt över det vågräta. Det ska bilda ett +. Bara att jag tagit isär det för att se tydligare istället för plastfönster mellan. Det lodräta sträcket längst till höger är kontrollstrecket. 

Fast det syns mycket tydligare i verkligheten än på datorn... syntes ju typ inte alls ;)
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?