Tamses skrev 2015-03-04 12:33:41 följande:
Hej tjejer, ny här och nyss fått reda på att jag har PCO och var igår hos gyn och fick pergotime utskrivet och tog första tabletten idag!
Känner mig dock så vilsen, som om vi knappt fick någon information alls utan det var mest, här är receptet, ta första tabletten på dag 5 och ät sen i 5 dagar därefter ska ÄL vara på ca dag 14-15 och så testar vi detta i 3 månader och har inget hänt tills Maj så ringer du då och bokar ny tid...
Så, ni med erfarenhet, vad kan jag förvänta mig? Biverkningar? Hur viktigt är det att ta det på exakt dag 5? Ska dom tas vid ungefär samma tidpunkt om dagarna? Tillskott man kanske borde äta? Andra tips?
/Förvirrad helt enkelt!
Hej,
Jag har ätit en enkelkur pergotime. Fick inga biverkningar alls. De behöver inte tas exakt samma tid varje dag, men är väl bra om du tar dem antingen på förmiddagen, eller på eftermiddagen.
Konstigt att de inte kollar upp hur första kuren går? Mig kollade dem med både VUL för att se om äggblåsorna växt till sig, och sedan med blodprov för att kolla att det faktiskt blev en ägglossning. (VUL) visade bra resultat, men inte blodprovet. Så nu lutar det mot två tabletter nästa gång, alltså dubbelkur. Har dock inte fått något besked än! Och blir lite frustrerad för jag måste börja med dem imorgon isf. Då jag då är på dag 5.
Jag äter inget tillskott förutom Apoteket Kvinna.