Inlägg från: sagofröken |Visa alla inlägg
  • sagofröken

BF september 2015!

Och sorry att jag skrev så himla långt om ultraljud, gissar att jag tänkt en del på det :)

• sagofröken
    fyrklöver81 skrev 2015-02-22 13:08:25 följande:

Sitter på kk akut. Har idag vart på UL såg en frisk bebis 11+4. Men även en misstänkt dött foster i äggledarna. Är sjukt nervös :/

Oj, håller alla tummar och tår för att det går bra!
  • sagofröken
    fyrklöver81 skrev 2015-02-22 18:14:53 följande:

Äntligen hemma. Helt sjukt hur snabbt man fäster sig för Lill i magen. Allt ser bra ut. Var en hormonell cysta som bifynd.

Så skönt! (Jag har också en cysta, det kan ju ställa till det på ultraljud om de har svårt att se vad det är.)
  • sagofröken
    Marian03 skrev 2015-02-23 10:42:21 följande:
    Ja det är sant, få rnog prova det :) Det har blivit så laddat bara när man hållt det hemligt så länge, jag blir toknervös av att bara tänka på att berätta det för folk
    :) Men om man försöker göra det ihop med middag och lite lättsamt så kanske dret blir bra förhoppningsvis :)
    Har du eller sambon något syskonbarn ni kan låna som budbärare? Barn är skitbra på att sprida nyheter på ett odramatiskt sätt... Först tyckte jag det var jobbigt att min fyraåring berättade för alla, nu inser jag plötsligt hur skönt det är :) och för fyra år sedan var min systerson lika hjälpsam :)
  • sagofröken
    Nydahl skrev 2015-02-23 11:31:24 följande:

Om 30 minuter ska jag på kub !! Nervös är jag

Håller tummarna!
  • sagofröken
    Nydahl skrev 2015-02-23 14:19:33 följande:

Här är en blid :) någon som är bra på de här med kön så tidigt ? phplNFhvo01437.jpg

Om det är nubben som syns som ett vitt streck typ på rumpan så tror jag också flicka :)
  • sagofröken
    Marian03 skrev 2015-02-23 20:31:45 följande:
    Ja min sambo har ett syskonbarn, kanske det skulle funka bra att berätta för hans sida :) köpa nån tröja till han kanske hihi... Han är bara 2 år :)
    Ordet "kusin" kanske är svårt att uttala när man är två, så en t-shirt blir nog bra :) Och så får tvååringen vara i centrum och de vuxna slipper, win win-situation :) Och vad härligt med en kusin i nästan samma ålder!
  • sagofröken

Och Marian03, känns det jobbigt att berätta på jobbet så mejla dem det angår. Det är oftast lättare med mejl tycker jag och att slippa se tex en chefs suckande reaktion... Så hinner de samla sig och gratulera istället. 

• sagofröken

Vi har bestämt att vi vill veta kön om det går, men vi kommer inte berätta för nån den här gången. Inte ens för blivande storasyster, tror vi. Min man hoppas lite på en till dotter, men det är ju bara för att det känns mest bekant :) Blivande storasyster hoppas på pojk för att det ska bli jämn könsfördelning i huset :) Jag har ingen aning och det spelar ingen roll, men är ändå nyfiken :) Vrider och vänder på ul-bilderna men lillskrutten låg ju med navelsträngen mellan benen :)

• sagofröken
    Ni som tar Postafen, blir verkligen alla supertrötta av demEfter att idag -nästan- ha kräkts i en tunnelbanevagn och sedan definitivt kräkts mitt på Odenplan :( (så fruktansvärt pinsamt) gick jag till slut in på apoteket och köpte Postafen. Men jag vågar inte prova... Allt jag läser är folk som äter Postafen och sedan sover 15 timmar. Jag är redan så trött och kan somna när som helst, var som helst. Så jag vågar inte ta dem om jag ska jobba, eller vara ensam med min dotter - tänk om jag bara däckar?

Tre saker får mig att kräkas:
    1. Längre än en timme mellan ätande
    2. LUKTER (avgas, rök och parfym är värst)
    3. Färdas i fordon längre än 15 minuter

Tunnelbana/pendeltåg är en mardröm. Det stinker rök och parfym, jag börjar få ett så himla medlidande för allergiker!

Sorry för gnället, vet att en del av er är sängliggande och mår pyton... Bara så trött på det här. v.14 idag och hade hoppats det skulle försvinna...
Svar på tråden BF september 2015!