Inlägg från: sagofröken |Visa alla inlägg
  • sagofröken

BF september 2015!

Hej, jag har läst alla kommentarer i den här tråden men inte vågat skriva något tidigare, men tänkte jag skulle våga nu - hoppas jag får hänga på :) Jag plussade 17/12 och har troligtvis BF 1/9. Det finns misstanke om att detta kan vara mitt andra utomkveds, men hittills tyder vul och hcg på att det KAN vara normal graviditet, så jag tänker passa på att vara glad fram till nästa vul om 10 dagar :) Har en 4-åring som längtar sååå mycket efter ett litet syskon!
    Håller tummarna för er allihop här i tråden!

• sagofröken
    Madicken01 skrev 2015-01-04 16:21:49 följande:
    Välkommen! Förstår oron och nervositeten. Håller tummarna för dig. Själv har jag haft lättare blödningar vid toabesök vilket naturligtvis väcker oron. Man vill bara njuta och vara glad men det är verkligen en bergodalbana. För min del är det ju super tidigt i graviditeten, vill att tiden skall gå fort!

Känns som att alla har sitt.

Hoppas tiden springer fort dessa tio dagar för dig :)
    Tack! Jag är otroligt mycket lugnare nu än innan hcg-prov/vul, även om läkarna är försiktiga med att säga bu eller bä så här tidigt.

Ja, alla har sitt. Det är ju en väldigt knepig tid så här i tidigt i graviditeter, många tummar behövs - bra om vi kan hålla dem för varandra :) Vad gäller blödningar så finns det så många olika anledningar, det behöver ju inte alls vara något farligt. 
  • sagofröken
    MissJP skrev 2015-01-07 14:41:51 följande:
    Jag har försökt ringa halva dagen och typ 50 gånger men det är en telefonsvarare som säger att de inte kan ta emot fler samtal och att man ska försöka senare. Nu är deras telefontid slut för dagen. Jag fattar inte.. Läkaren skrev på lappen 7-10 dagar och den lämnades i receptionen. Det är ingen blaha-sak!
    Trist... Får jag fråga vilket sjukhus du går på? Vi verkar vara i lite samma situation och "fas" du och jag... Jag skulle komma på vul inom 10-14 dagar och har tid om exakt en vecka, när jag är i 7+0, och så klart stränga order om att åka in akut om det börjar göra jätteont eller blöda igen. 
  • sagofröken

Ser att fler väntar otåligt på tidigt ultraljud... Jag har 6 dagar kvar till mitt, kommer då att vara i 7+0. Ångrar nu att jag bad om att skjuta upp det flera dagar. Men chansen att få ett trovärdigt besked ökar ju för varje dag, och hade det varit utomkveds känns det som att det hade gjort ondare ju mer dagarna går istället för tvärtom. 
    Men den här VÄNTAN. Fy fan. 

• sagofröken
    BabyJia skrev 2015-01-08 12:30:11 följande:

En uppdatering. Färdig på gyn nu.

Jag har fått en remiss och ska få ta ett hormonprov på lördag på akuten. Inget foster syndes, men det var en liten "säck" i livmodern. Antingen så är det tidigt begynnande graviditet eller en som avslutas, det kunde hon inte svara på. Sen såg hon att min högra äggstock var något förstorad och det ska dem kolla närmare på förmodligen när dem har fått svar på hormonprovet.

Sen kan jag tydligen ha urinvägsinfektion också, för urinet är skickat på odling.

Så ser läget ut nu. Känner mig lugnare iallafall, men har liksom redan inställt mig på att det blev nog ingen graviditetslycka för mig denna gång. Återkommer till tråden om läget ändrar sig och det kommer gå bra, annars är det bara att göra ett nytt försök senare.

Trist att du inte fick ett positivt besked, men håller tummarna fortfarande. Positivt att det inte var utomkveds iaf. Tog du ett hcg idag också? Har du fått svar på det? Lycka till, om inte denna gång så nästa!
  • sagofröken

Ja, vi är många som har tidigt ultraljud denna vecka, spännande och läskigt. Jag har tid på onsdag eftermiddag för att utesluta utomkveds - eller kolla gulkroppscysta - läkarna var lite svårtydda senast. Känns som att min hjärna är på paus till dess, svårt att vara effektiv och inspirerad på jobbet...

• sagofröken
    Carerra skrev 2015-01-12 18:32:02 följande:

Lämnar er tjejer då jag började blöda igår och det ökat idag. Varit på gyn som med största sannolikhet trodde att det var missfall. Känns så ofantligt tungt. Håller tummarna för er andra nu! Stor kram

Beklagar :( 
  • sagofröken
    Cessely skrev 2015-01-12 17:56:49 följande:

Varför ska alla göra vul??? Är det för nått som e knas eller får man det så tidigt i ert Landsting??

Låt veckorna går snabbt. Denna vecka är nog värst då jag fått missfall innan i just denna vecka. Men grav känns bra så jag håller tummarna att det går vägen denna gången men visst är man orolig i princip hela tiden :/

Förstår att det är extra nervöst samma vecka som gått fel en annan gång!

Tror inte det finns något landsting som har tidiga ultraljud på rutin, men det finns ju ett antal skäl att göra vul ändå. Vanligast är väl vid smärtor, blödningar, efter tidigare komplikationer (tex utomkveds), efter ivf eller vid extrem oro, tex efter upprepade missfall. Annars går det ju alltid att betala för privat ul om en är väldigt orolig men inte har medicinska skäl.

Här i tråden tror jag att de flesta ultraljud denna vecka beror på misstanke om utomkveds, om jag inte är helt ute och cyklar?
  • sagofröken

Håller alla tummar och tår för många positiva besked i tråden efter ultraljuden! 
    Jag säger som MissJP, för egen del kan jag hantera att det är missfall (kommer bli ledsen förstås) men jag är livrädd för utomkveds.

• sagofröken

...usch vad neg jag lät, jag tror innerligt att det kommer att gå bra för oss alla! Så det så :)

Svar på tråden BF september 2015!