I Walk The Line skrev 2015-03-06 15:31:00 följande:
Jag känner bebis nu, är i v 14, första kände jag när jag var i v 20, andra v 12, tredje i vecka 18.
Beror helt på hur moderkakan sitter oxå..
Det är inte alls som tarmrörelser, utan det känns som en fisk som sprattlar i magen, iaf för mig...
Ingen kan tala om för någon annan hur det känns, eller när de kan känna..
Tror också man är väldigt olika känslig inuti. Jag själv såg som sagt rörelserna utanpå magen innan jag kände dem dem inuti och hade aldrig ont av sparkarna som en del får, så det är på gott och ont förstås :)
I mitt fall kan jag vara helt säker på att jag känner av bebisen som fladder eller sprattel, och en timme senare kan jag känna exakt samma rörelse alldeles för högt upp... Men jag hoppas SÅ att jag ska känna "säkert" tidigare den här gången, vore så fint att få livstecken och kontakt <3
Marian03 skrev 2015-03-05 23:43:15 följande:
Ok :) jag har fått för mig att man känner mycket tidigare om man redan har varit gravid innan så det kan ju säkert vara det som du känner. Vad häftigt! :) Jag längtar tills jag får känna. Kan man se på ett ultraljud i vecka 13 tror du hur moderkakan ligger? Kan tänka mig då att det tar längre tid beroende på hur den sitter.
De kan se moderkakan i vecka 13, men den kan flytta lite på sig allteftersom den och livmodern växer om jag fattat det rätt.
beetroots skrev 2015-03-06 09:44:38 följande:
Nu är jag i vecka 13 och illamåendet har börjat avta! Men blir samtidigt orolig, jag har varit utan andra symtom ett tag, även brösten har slutat göra ont. Någon annan som också är utan symtom?
Försök att vara glad att symptomen avtagit, det "brukar" ju vara så i den kända vecka 13! Men vet att det är lättare sagt än gjort att sluta oroa sig.