BF september 2015!
Om lite drygt 2 h är det dags för KUB-ultraljudet! Lite nervös nu faktiskt. Håll tummarna för mig!
Om lite drygt 2 h är det dags för KUB-ultraljudet! Lite nervös nu faktiskt. Håll tummarna för mig!
Grattis till sopp och 1smn härligt att se att allt ser bra ut:)
Lycka till imorgon sagofröken! Jag fick lov att vara hemma med magsjuka barn idag dessutom sken solen och det var 10*varmt lurig vårkänsla man får för dom har lovat -10 på söndag.
Puh, KUB avklarat, fick "låg risk" på allt, 1:1750 på DS och 1:200000 på de andra trisomierna. Hon tittade också ganska noga på babyn, så den hade alla delar, kunde till och med se att den hade fem fingrar på varje hand <3 Dick samma datering igen, 31 augusti, men går väl över två veckor igen :)
Men vi var helt oförberedda på att se 3D-bilder! Superläskigt! Den som är rädd för mardrömmar får blunda nu.
Och jag vet att 1:1750 inte ser lika fint ut som 1:200000, men det är fortfarande väldigt låg risk och vi kan tänka oss många värre saker än DS, så vi nöjer oss och är lugna av detta resultat :)
Hur lång tid efter blodprovet brukar ul göras vid kub? Jag behövde inte meddela om jag ville göra kub eller ej förrän jag har tid för inskrivning hos BM. Då tas även blodprovet. Men jag börjar fundera på om det brukar gå till så att man bokar in ul:et så tätt inpå när det ska utföras. Jag tänker på hur pressad sjukvården är här... Tänk om det inte finns tid för mig inom "rätt" tidsperiod för mitt kub...?
Grattis till alla som har gjort lyckade kub test och fått se era små liv. Otroligt häftigt, men förstår samtidigt läskigt att se i 3D, vart gör man det?
Är det någon här som inte tänker göra kub eller tidigt ul? Här erbjuds man inget förrän v 18 rutinultraljud. Jag tror vi kommer vänta på det men vi har inte bestämt än. Har försökt ringa runt lite vart man kan få göra men vi har ganska långt till de klinikerna. .
Nån annan som känt ngt? Jag har känt lilla bebben, oftast på kvällen.
Fin mage lördagsgodis!