BF september 2015!
Godkväll.
Har ni börjat fundera på namn än? Är ju supersvårt????
Godkväll.
Har ni börjat fundera på namn än? Är ju supersvårt????
Det är konstigt med magen. Jag ser verkligen inte gravid ut (är 12+4), men min platta snygga nyårsmage har nu 10 veckor senare blivit samma gamla fläskmage som jag hade i somras när jag vägde 67 kg. Den är inte i närheten av en kula.
Det konstiga är alltså att med min platta nyårsmage vägde jag 57 kg. Med den nya fläskmagen väger jag 53,7kg (pga 2 mån illamående och kräkningar). Jag fattar inte vilken del av kroppen som har krympt.
Nån annan som har vikt och volym som inte går åt samma håll? Någon som har lösningen på gåtan?
15+2 idag, känner inga fosterrörelser men börjar se rätt "tjock" ut då mitt redan existerande fläsk åkt ut en bra bit ;)
Jag tänkte fråga er som redan har barn om mitt nuvarande barn (så det här har absolut inget att göra med barnen vi väntar) - Vår son på snart 1 år har alltid älskat mat, all mat, absolut inga problem där. nu är han helt plötsligt så OTROLIGT ofokuserad, det är en lång pina att få i honom lunch och middag. Han ska göra allt utom att äta, maten försöker han bara putta bort. Helst slå ut över bordet så att man kan kleta runt den och kanske stoppa in en makaron i munnen då och då. Kommer det här sluta av sig självt eller vad ska man göra? Vi försöker bara ta det lugnt och har han inte ätit upp efter ca 30 min så lägger vi ner, då blir det ingen annan mat
Hej allihopa.
Jag Är också gravid, har beräknat BF datum 7 september.
Min chef och mina kollegor har börjat ställa KRAV på mig," När går du hem? hur länge kan vi räkna med att du jobbar osv..." Men jag kan ju omöjligt veta hur jag mår i sommar.. Har ett krävande jobb i butik med mycket tunga lyft, klättra på höga stegar, och vi är ofta själva ett par timmar varje dag. Än så länge går allt bra men jag har börjat få känningar i bäckenet.. Men alla deras frågor gör mig förbannad! Jag VET inte när jag går hem, vill jobba så länge jag kan men vet ju ej hur långtid det blir!! Någon mer som har deg likadant? Chefer och kollegor som undrar? (bör kanske tillägga att det är ett litet företag med 4 anställda)
Hur har ni tänkt göra med er semester? Jag har 4veckor att ta ut innan jag går hem på mamma ledighet. Men hur blir det om jag blir sjukskriven (låt oss säga hela augusti) och jag har inplanerad semester då? Tacksam för svar. Mvh.
I min förra graviditet ville min läkare sjukskriva mig i slutet för karpaltunnelsyndrom (hade sjukt ont, kunde inte sova på nätterna och 11 mils resa till jobbet). Då vägrade jag och skulle vara så himla duktig... Den här gången jobbar jag till vecka 30, har sedan 7 veckor sommarlov (ferietjänst). Sedan tänkte jag vara ledig utan att ta ut något de sista tre veckorna (som säkert blir fem veckor...) Jag kan inte se vilken nytta jag skulle kunna göra på mitt jobb de där sista veckorna, när det ska planeras en ny termin och startas nya kurser och jag antagligen har en massa krämpor igen.
Istället ska jag ägna min tid åt att mysa med min fyraåring och skola in henne på ny förskola, tänkte jag :)
Hur är det med eran vikt uppgång? Gick upp 3 kg men har gått ner allt igen pga mina kräkningar. Dock får kan jag inte knäppa mina byxor nu så idag blir de att investera i ett par nya.
Jag har varit rätt orolig sedan Kub-testet, fast sköterskan sa att allt såg bra ut och bebisen bara sov, så har jag oroat mig. Den sov verkligen HELA ultraljudet, med tummen i mun... Jag har aldrig sett så tydliga ul-bilder, eftersom den låg helt stilla... Sköterskan kollade länge och noga på allt (bland annat pga cysta och myom som jag tydligen har) och hjärtat slog som det skulle. Ändå har jag inte kunnat släppa att den låg där så stilla... En liten stund varje dag har jag legat och känt efter och stirrat på magen, visst har jag känt saker, men varit väldigt osäker på om det var fosterrörelser eller bara annat. Flera gånger har jag varit nära att beställa privat ultraljud bara för att få veta om den lever... Utan att berätta för min man eller min BM tänkte jag, eftersom det känns så löjligt att vara orolig "i onödan".
Men igår kväll (efter att jag svept två iskalla glas bubbelvatten...) kunde både jag och min man se och känna något (ja, som ett ägg som vände sig, som någon uttryckte det!). Och så imorse när jag hade på en lite för liten kjol och lutade mig framåt så magen klämdes, så snärtade det till därinne. Så nu är jag nästan 90% säker på att bebis lever! Längtar så tills de riktiga rörelserna börjar, hoppas hoppas det blir snart! Om det är bebis jag känner så verkar den ligga mest till vänster en liten bit under naveln.
Ingen av er som har en doppler? Jag tycker den varit guldvärd ändå kostade den tydligen bara 300-400:-
Ja fy. Tiden fram tills att man känner rörelser är ju en pina. Jag går också och tänker att graviditeten avstannat och att vi kommer få se ett dött foster på tisdag. Jag har ju sett en gång i v.7 att det fanns ett hjärta som slog. Men det var ju då det. Fast jag har ju symtom: Illamående, ömma bröst som är ett par storlekar större än förut, nästäppa, ligament som ilar och smärtar emellanåt, kissandet nattetid samt att "Nåt" som tar plats känns längst ner på magen, precis ovanför blygdbenet. Fast det började jag känna för ett par veckor sen och den har inte blivit större sen dess...
Oro oro oro... Det är inte roligt att vara gravid. Har aldrig tyckt det!