Inlägg från: sagofröken |Visa alla inlägg
  • sagofröken
    I Walk The Line skrev 2015-09-03 09:16:26 följande:

På väg in till igångsättning nu.
    Önska oss lycka till, och håll tummarna! :)

Så himla spännande, lycka till!
  • sagofröken
    Sopp skrev 2015-09-02 16:02:00 följande:

Grattis Smurfan!

40+5 idag - magen är högre än någonsin, ser helt sjukt ut faktiskt. Kan han ha gått vilse? är han på väg ut ur fel hål? Jag ger upp!!!

Han hittar nog ut ska du se, det är väl så mysigt därinne :) Visst var det imorgon du har ultraljuds-kontrollen? Jag har mitt på tisdag. Känns så himla mycket tryggare att de gör ett ul halvvägs nu, det gjordes inte med min dotter för fem år sedan och då gick jag och oroade mig hela sista veckan för att vattnet sipprade... Hade inget synligt fostervatten alls på förlossningen. Dottern föddes BF+13 och jag är på BF+3 idag :) Vore det inte för det här jäkla karpaltunnelsyndromet som blir värre varje dag skulle jag kunna njuta riktigt av lugnet just nu :) Men idag kommer "barnvakten" (farmor) som bor 20 mil bort, så nu är lillan välkommen när som helst!
  • sagofröken
    I Walk The Line skrev 2015-09-05 09:15:18 följande:

Igår kom vår lilla kille ut.

Tack dyktekniken, ännu en förlossning som blev smidig och fantastisk tack vare den!

Latensfasen sov jag mig mest igenom, öppningsfasen tog 20 min och jag blev ärligt överraskad när jag kände att krystfasen var här, 1 krystvärk och han var ute.

Helt fantastiskt.

Jag är så enormt tacksam över att jag upptäckte dyktekniken!

Stort grattis! Underbart! Om du orkar, skriv gärna lite om hur du använde dyktekniken, jag borde ha fräschat upp minnet inför denna gång :)
  • sagofröken

Grattis Sommarbus! Så otroligt söta fötter :)
    Vad roligt att din andra förlossning blev en bättre upplevelse än första!

Får jag fråga på vilket bb/stad du födde? Jag minns det som att det fanns amningskudde på vårt bb förra gången, 

• sagofröken

Håller alla tummar för att Sopp gosar bebis :) Här har vi haft 41+0 ultraljudskoll idag och bokat tid för igångsättning om en vecka. Allt såg bra ut. Kände så starkt plötsligt att jag INTE vill bli igångsatt. Så fort BM sa ordet cytotec kom panikkänslan, jag tror ju ändå bebis kommer att komma när den är redo. Dottern kom på bf+13 så det är nog normalt för mig att gå över runt två veckor. Men antagligen vågar jag inte vägra när det väl blir dags. Hoppas så att det ska få sätta igång av sig självt!

• sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-09-08 11:06:32 följande:

Hoppas för din skull att det sätter igång snart sagofröken, om barnet har bra med vatten och inte väntas bli stort så är det ju ingen fara att gå över så länge de har koll.

:) Jag fattar ju att det får gå som det går, bara ungen kommer ut så blir det bra, jag har bara varit så inställd på att det kommer att komma igång innan 42+0 så att få en tid på en lapp kändes panikigt... Men den har ju en hel vecka på sig! (Heja bebis!)
  • sagofröken

BF+14 och sista chansen för bebisen att komma självmant! Vaknade vid 3 av värk/förvärk och sedan har de varit 1 minut långa med ca 10 minuters mellanrum... Åh tror ni att det finns en chans att det är på gång? Inget blod, inget vatten, men äntligen NÅGOT.

• sagofröken
    sandra 1986 skrev 2015-09-14 09:34:00 följande:

Det låter ju onekligen på gång sagofröken :)

Vågar inte hoppas, fortfarande glest och hanterbart, men tror det händer något iaf, blodiga slemmiga flytningar (sorry för detaljer). Om inte annat borde det väl underlätta igångsättningen imorgon?
  • sagofröken

Grattis till nytillskotten! Vilka sötnosar <3 här har lillan blivit två veckor och fortfarande inte riktigt uppe i födelsevikt så nu blir det intensivamning ett tag. Är egentligen inte orolig eftersom hon verkar må bra i övrigt, men vill så gärna kunna helamma den här gången så ska verkligen försöka nu. Tex vakna ordentligt på natten så vi inte slumrar om i mys-snuttning... Någon annans baby som är/varit seg med viktuppgång i början?

Svar på tråden BF september 2015!